עמוד:223

פלא טבע מדריך למורה׀ 223 מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם הַבִּיטוּ בַּצִיוּד וּבַחוֹמָרִים וְהַצִיעוּ רַעֲיוֹנוֹת לְפִתְרוֹן . פּ וֹ תְרִי ם בְּעָיָה אֲדָמָהנַעֲלַיִם יְשָׁנוֹתאֲדָנִיתצְמִיגִים אַרְגַז עֵץ סִיר יָשָׁן מַחֲזִירִים אֶת הַפַּרְפָּרִים לַסְבִיבָה בְּהַרְבֵּה יִשׁוּבִים כְּבָר כִּמְעַט לֹא רוֹאִים פַּרְפָּרִים . כְּמוֹ כָּל הַיְצוּרִים, גַם הַפַּרְפָּרִים זְקוּקִים לְמָזוֹן כְּדֵי לְהִתְקַיֵם . פַּרְפָּרִים נִזוֹנִים מִצוּף פְּרָחִים, וְהַזְחָלִים שֶׁלָהֶם נִזוֹנִים מֵעָלִים . אֵיךְ נוּכַל לְהַחֲזִיר אֵלֵינוּ אֶת בַּעֲלֵי הַחַיִים הָאֵלֶה ? סֵפֶר הַפַּרְפָּרִים הַגָדוֹל צְמָחִים עִם צוּף - מָזוֹן לְפַרְפָּרִים פַּרְפָּרִים בְּיִשְׂרָאֵל וּצְמָחִים עִם עָלִים - מָזוֹן לִזְחָלִים צִפּוֹרְנֵי - הֶחָתוּלסַלְסַלֵי - הַכֶּסֶףלַבְנִין הַכְּרוּבזְנַב - סְנוּנִית כְּרוּבכּוֹבַע הַנָזִיר צִבְעוֹנִי שָׁקוּףנִימְפִית הַחֻרְשָׁף וֶרְבֵּנָה רְפוּאִיתפֵּיגָם מָצוּינִימְפִית הַסִרְפָּדכַּחְלוֹן הָאָפוּן 47 מחזירים את הפרפרים לסביבה לפני הפעילות שואלים את הילדים אילו בעלי חיים הם ראו לאחרונה . אפשר להכין רשימה על הלוח ולגלות שהם רואים חתולים, כלבים וציפורים, וכמעט שלא רואים או לא שמים לב לחרקים ( ובהם הפרפרים ) . מספרים על הבעיה של הפרפרים לחיות במרחב העירוני – הם לא יכולים להשיג מזון שהוא אחד מצורכי הקיום . מטרה לפתח חשיבה יצירתית לפתרון בעיות על ידי עשייה בנושא השבת פרפרים לאזור עירוני . עמ׳ בחוברת 47 הערות לעצמי קוגניטיבי גילוי וחקירה חברתי רגשי חוש - נועי הרחבה למורה ככל שהמקום שהילדים יטפחו יהיה טבעי יותר, כלומר יצמח בו מגוון של פרחי בר מקומיים, מגוון הפרפרים שיבקר בו יהיה גדול יותר . יש התאמה בין מיני פרפרים למיני הצמחים שהם ניזונים מהם . פרחי בר מקומיים מוּכּרים לפרפרים המקומיים ומספקים מקור מזון ( לזחלים ולבוגרים ) ומקום להטיל בו ביצים . מומלץ לשתול צמחים שונים שיש להם צוף : פרחים חד - שנתיים, שיחים, מטפסים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר