עמוד:221

פלא טבע מדריך למורה׀ 221 מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם תַצְפִּית עַל סְבִיבַת חַיִים 2 . מָה יִקְרֶה לַיְצוּרִים שֶׁמְצָאתֶם אִם יִבְנוּ בַּמָקוֹם מִגְרַשׁ כַּדוּרְסַל ? מִח וּ ץ לַכִּתָה צְאוּ לֶחָצֵר בִּקְבוּצוֹת . בַּחֲרוּ מָקוֹם שֶׁנִרְאֶה לָכֶם כִּסְבִיבַת חַיִים קְטַנָה . לְמָשָׁל : עֵץ, גִנָה, קִיר אֶבֶן, אֲדָנִית . . . 1 . כִּתְבוּ וְצַיְרוּ מָה מְצָאתֶם בִּסְבִיבַת הַחַיִים הַקְטַנָה שֶׁלָכֶם . ׳ ׳ ׳ ׳ ׳ ׳ 45 פעילות 1 אחרי שהילדים זיהו בעמוד הקודם שגם עץ אחד הוא סביבת חיים, שואלים : האם יכול להיות שגם בחצר בית הספר יש סביבות חיים קטנות ? מציעים כמה סביבות חיים קטנות כאלה, למשל : קיר שעליו צומח צמח שבתוכו מטיילים חרקים . כל קבוצה מראה לכיתה את הסביבה שבחרה ואת הסרטוט שהכינה . אחרי הפעילות דנים על כך שסביבות החיים יכולות להימצא אחת בתוך השנייה . אפשר לעשות "זום אין" מהסביבה הגדולה ולמצוא בתוכה סביבות חיים נוספות . מדגימים לילדים כיצד לצייר / לסמל את הקשר בין סביבות החיים מהמאקרו למיקרו – עיגול גדול המכיל בתוכו עיגול קטן יותר, וכן הלאה ( כמו בדוגמה המצורפת ) . למשל : סביבה גדולה היא העיר, בתוכה סביבת בית הספר, ובתוכה סביבת הגינה שבה יש צמח עם חרקים . התלמידים יכולים למצוא סביבות חיים נוספות על פי דמיונם . גילוי וחקירה מטרה לחקור באופן פעיל סביבת חיים קטנה, להכיר את היצורים שחיים בה, ולהבין מה קורה להם בעקבות הבנייה . עמ׳ בחוברת 45 הערות לעצמי קוגניטיבי חברתי רגשי חוש - נועי עיר בית ספר גינה פרח

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר