עמוד:205

פלא טבע מדריך למורה׀ 205 מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם מֵהַטֶבַע אֶל הָאָדָם הָאָדָם לָמַד מֵהַטֶבַע – כְּמוֹ שֶׁבַּטֶבַע יֵשׁ חוֹמָרִים רְעִילִים שֶׁצָרִיךְ לְהִזָהֵר מֵהֶם, כָּךְ גַם בַּבַּיִת . הָאָדָם מִשְׁתַמֵשׁ בְּצִבְעֵי אַזְהָרָה וּבְסִימָנִים מְיֻחָדִים כְּדֵי לְהַזְהִיר מִפְּנֵי חוֹמָרִים מְסֻכָּנִים . 1 . מָה הַקֶשֶׁר בֵּין הַסִימָנִים שֶׁעַל הָאֲרִיזוֹת לְבֵין מָה שֶׁלָמַדְנוּ עַל צִבְעֵי הָאַזְהָרָה בַּטֶבַע ? לָמָה מִשְׁתַמְשִׁים בְּסִימָנִים ? 2 . הַמְצִיאוּ וְצַיְרוּ סִימַן אַזְהָרָה . כִּתְבוּ מִפְּנֵי מָה הַסִימָן מַזְהִיר . 3 . בַּבַּיִת, בְּעֶזְרַת מְבֻגָר בִּלְבַד, צַלְמוּ סִימָנֵי אַזְהָרָה שֶׁמוֹפִיעִים עַל אֲרִיזוֹת שׁוֹנוֹת וְשִׁלְחוּ לַמוֹרה . כְּשֶׁרוֹאִים אֶחָד מִסִימָנֵי הָאַזְהָרָה הָאֵלֶה – אָסוּר לָגַעַת, אָסוּר לִפְתֹחַ אֶת הָאֲרִיזוֹת, וְאָסוּר לִשְׁתוֹת אוֹ לְהָרִיחַ אֶת הַחוֹמָרִים שֶׁבְּתוֹכָן . רַק לִמְבֻגָרִים מֻתָר לָגַעַת בַּחוֹמָרִים הָאֵלֶה וּלְהִשְׁתַמֵשׁ בָּהֶם . 29 הרחבה מטרה להכיר ולזהות חומרים מסוכנים בעזרת צבעי אזהרה וסימני אזהרה . עמ׳ בחוברת 29 קוגניטיבי רגשי חוש - נועי הערות לעצמי בטיחות מעל לכול בני האדם מחקים את צבעי האזהרה של הטבע – צבעים בולטים, מנוגדים זה לזה וקלים להבחנה . חשוב שהילדים יכירו את סימני האזהרה הנמצאים על חומרים שונים בבית ( כגון חומרי ניקוי ) , ולכן הפעילות תיעשה רק בנוכחות מבוגר ! מומלץ להקרין את יחידת הלימוד הדיגיטלית "חומרים מסוכנים בבית" שבאתר אופק .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר