עמוד:200

002׀ פלא טבע מדריך למורה מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם מָה "אוֹמְרִים" הַצְבָעִים ? ״שְׂפַת הַצְבָעִים״ הִיא שָׂפָה חֲשׁוּבָה מְאוֹד בְּעוֹלַם הַחַי . הַרְבֵּה בַּעֲלֵי חַיִים וּצְמָחִים יוֹצְרִים קֶשֶׁר בְּעֶזְרַת הַצֶבַע שֶׁלָהֶם . צִבְעֵי הַסְוָאָה יֵשׁ בַּעֲלֵי חַיִים שֶׁהַצֶבַע שֶׁלָהֶם דוֹמֶה לְצֶבַע הַסְבִיבָה שֶׁהֵם חַיִים בָּה . הַצֶבַע עוֹזֵר לָהֶם לְהִסְתַתֵר מִפְּנֵי הָאוֹיְבִים שֶׁלָהֶם . יֵשׁ בַּעֲלֵי חַיִים שֶׁצֶבַע הַהַסְוָאָה עוֹזֵר לָהֶם לָצוּד מִפְּנֵי שֶׁכָּךְ הַטֶרֶף שֶׁלָהֶם לֹא רוֹאֶה אוֹתָם . צִבְעֵי רַאֲוָה יֵשׁ בַּעֲלֵי חַיִים שֶׁהַצֶבַע שֶׁלָהֶם בּוֹלֵט מְאוֹד בַּסְבִיבָה שֶׁהֵם חַיִים בָּה . הַצֶבַע עוֹזֵר לָהֶם לִמְשֹׁךְ בְּנֵי זוּג . 1 . הַבִּיטוּ בְּבַעֲלֵי הַחַיִים שֶׁבַּתְמוּנוֹת . סַמְנוּ ✔ לְיַד בַּעֲלֵי חַיִים בַּעֲלֵי צֶבַע הַסְוָאָה . סַמְנוּ ✔ לְיַד בַּעֲלֵי חַיִים בַּעֲלֵי צֶבַע רַאֲוָה . אַבְנוּן טַוָס צְפַרְדֵעַ 24 שְׂמָמִית עֵצִים גילוי וחקירה מטרה להכיר את התקשורת בצבעים ואת המושגים "הסוואה ו"ראווה" באמצעות דוגמאות מעולם החי . עמ׳ בחוברת 24 - 25 מה "אומרים" הצבעים ? קוראים את קטע המידע ומוודאים שהילדים הבינו את המושגים "הסוואה" ו"ראווה", שמשמעותם הפוכה . נותנים דוגמאות שהם מכירים : בגדי הסוואה של ציידים או חיילים שלא רוצים להיראות ; חלון ראווה – חלון שמציג מה יש בחנות ומראה מה היתרונות שלה על פני החנויות האחרות . פעילות 1 אחרי הפעילות מבקשים מהילדים לשער למה יש יצורים שהצבעים שלהם גורמים להם להתבלט ויש יצורים שהצבעים שלהם מסווים אותם . הילדים יכולים לתת דוגמה מתוך התמונות בעמוד . קוגניטיבי חברתי רגשי חוש - נועי הערות לעצמי

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר