עמוד:175

פלא טבע מדריך למורה׀ 175 פרקי החוברת והשאלה המובילה תכנים : פעילויות הקשר לתוכנית הלימודיםמיומנויות מושגים ועקרונות השפעת האדם על הסביבה כדי לחיות, האדם משנה את הסביבה . איך זה משפיע על הסביבה ואילו פעולות אפשר לעשות כדי לצמצם את ההשפעה ולמזער את הנזק ? 1 . השפעת האדם על הסביבה ( עמ' 40 - 41 ) 2 . בני האדם משנים את הסביבה ( עמ' 42 - 43 ) 3 . סביבת חיים בתוך סביבת חיים ( עמ' 44 ) 4 . תצפית על סביבת חיים ( עמ' 45 ) 5 . מחזירים את היחמורים לכרמל ( עמ' 46 ) 6 . מחזירים את הפרפרים לסביבה ( עמ' 47 - 48 ) 7 . שומרים על פרחי הבר ( עמ' 49 ) 8 . מה למדנו ? ( עמ' 50 - 51 ) 9 . הבריכה של מאיה ( עמ' 52 ) 10 . שואלים שאלות ( עמ' 54 ) 11 . כותבים חידות ( עמ' 55 ) קיימים יחסי גומלין בין יצורים ובינם לבין סביבתם . מעורבותו של האדם בסביבה משפיעה על המערכת האקולוגית . יש לנו אחריות לשמור על הסביבה למעננו ולמען הדורות הבאים . 1 . הקשבה לזולת באופן פעיל ומכבד 2 . הבעת רגשות, תחושות ומחשבות 3 . חילוץ מידע מתמונה ( עמ' 40 - 41 ) 4 . חילוץ מידע מאיור ( עמ' 42 - 43 ) 5 . הצגת רעיון בצורה בהירה ומשכנעת ( עמ' 44 ) 6 . תצפית - איסוף מידע ( עמ' 45 ) 7 . תצפית והסקת מסקנות ( עמ' 45 ) 8 . חילוץ מידע מסרטון ( עמ' 46 ) 9 . ניסוח רעיונות לפתרון בטכנולוגיה ( עמ' 47 ) 10 . בניית פתרון ( עמ' 48 ) 11 . שימוש בידע מדעי לתיאור תופעות ותהליכים ( עמ' 50 ) תחום תוכן : מדעי החיים – ביולוגיה נושא מרכזי : 1 . מערכות אקולוגיות נושא משנה : המגוון בטבע רעיונות והדגשים : • המגוון בטבע : כדור הארץ מהווה סביבה המורכבת ממערכות לא חיות וממערכות חיות . • סוגי סביבות : סביבה טבעית וסביבה מלאכותית . • טבעית, כגון חורש, נחל . • מלאכותית, כגון אקווריום, חממה, שדה חקלאי . 2 . מעורבות האדם במרכיבי הסביבה : השלכות, בעיות ופתרונות ציוני דרך : השפעת האדם על הסביבה . • פעילות : גידול צמחים - חריש, השקיה ; בעלי חיים - האכלה, מחסה . • סביבות מלאכותיות : גידול בעלי חיים - רפת, בריכת דגים ; צמחים - חממה, פרדס . • דרכים לשמירת בעלי חיים וצמחים . • מניעת צער בעלי חיים . • טיפוח גינות נוי . • שמירה על צמחי בר וחיות בר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר