עמוד:121

פלא טבע מדריך למורה׀ 121 2 . הַאִם לְדַעְתְכֶם אֲנַחְנוּ יְכוֹלִים לִחְיוֹת עַל הַיָרֵחַ ? 3 . אֵילוּ שְׁאֵלוֹת נִשְׁאַל כְּדֵי לָדַעַת אִם אֲנַחְנוּ יְכוֹלִים לִחְיוֹת עַל הַיָרֵחַ ? 1 . מָה אֲנַחְנוּ צְרִיכִים כְּדֵי לִחְיוֹת ? סַמְנוּ ✔ עַל הַתְמוּנוֹת . הֲגָנָהכַּדוּר מִשְׂחָקחֲבֵרִים חַמְצָןמִטָהמִשְׂחַק מַחְשֵׁב מַיִםאוֹר וְטֶמְפֵּרָטוּרָה מַתְאִימָהמְכוֹנִית טֵלֵפוֹןסֵפֶראֹכֶל 23 פעילות 1 לפני הפעילות אפשר לפתוח בסיפור אישי שמתחבר לתמונה ולשאלה אם אפשר לחיות על הירח . למשל : מאז שאני זוכרת את עצמי הירח סקרן אותי . כשהסתכלתי אל השמיים וראיתי אותו או חלקים ממנו ( פעם הוא נראה כמו בננה ופעם הוא עגול כמו פיתה ) דמיינתי שאני טסה אליו ברכב חלל, נוחתת עליו, יוצאת מהרכב ומתחילה לטייל שם . . . לחקור . . . לגלות . . . מהו הירח המסתורי הזה ? מה יש בו ? האם אני והחברות שלי יכולות לבנות שם בית עץ סודי ? פעילות 2 אחרי הפעילות משוחחים על תשובות הילדים ומנסים להבחין בין צרכים קיומיים שבלעדיהם אי אפשר לחיות ( הגנה, חמצן, אוכל, אור, טמפרטורה מתאימה ומים ) לבין צרכים שאינם קיומיים ( חברים, כדור משחק, משחק מחשב, מיטה, ספר, טלפון, מכונית ) . הערות לעצמי

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר