עמוד:114

411׀ פלא טבע מדריך למורה מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם הַתְאִימוּ לְכָל אִיוּר שֶׁל שַׁבְּלוּל אֶת סִימַן הַחַיִים הַמְתֹאָר בּוֹ . הֵעָזְרוּ בַּמִלִים לְמַטָה . גְדִילָה וְהִתְפַּתְחוּת תִקְשֹׁרֶתתְזוּנָה ✔ נְשִׁימָה רְבִיָה סִימָנֵי הַחַיִים שֶׁל הַשַׁבְּלוּל לַשַׁבְּלוּל פֶּתַח נְשִׁימָה שֶׁנִפְתָח וְנִסְגָר הַשַׁבְּלוּל אוֹכֵל עָלִים רַעֲנַנִים שַׁבְּלוּלִים שֶׁנִפְגָשִׁים מְתַקְשְׁרִים בֵּינֵיהֶם הַשַׁבְּלוּל הַצָעִיר יִגְדַל וְיַהֲפֹךְ לְשַׁבְּלוּל בּוֹגֵר הַשַׁבְּלוּל מֵטִיל בֵּיצִים מַכִּירִים אֶת הַשִׁיר "בֵּרָלֶה בֵּרָלֶה צֵא הַחוּצָה" ? שִׁירוּ יַחַד . 16 סימני החיים של השבלול לפני הפעילות מזכירים לילדים : השבלול הוא יצור חי . בעזרת הניסוי שערכנו זיהינו את סימן החיים תזונה . בעזרת האיור אפשר לזהות סימני חיים נוספים שקשה להבחין בהם בתצפית קצרה . מתארים יחד עם הילדים כל אחד מהאיורים : שבלול ולידו עלים עם סימני נגיסה – תזונה . שני שבלולים נוגעים במשושים – תקשורת . גומה עם ביצים ושבלול בוקע – רבייה . שבלול עם סימון של פתח הנשימה – נשימה . שבלול קטן, בינוני וגדול – גדילה והתפתחות . אחרי הפעילות מסכמים : כל הסימנים הללו הם סימני החיים של השבלול, והם משותפים לכל היצורים החיים . גם אנחנו אוכלים, יוצרים תקשורת, נושמים, גדלים ומתפתחים ומתרבים . מטרה עמ׳ בחוברת זיהוי כלל סימני החיים של השבלול . 16 קוגניטיבי הערות לעצמי גילוי וחקירה הסבר

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר