עמוד:152

251׀ פלא טבע מדריך למורה מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם שִׁנַיִם שֶׁל בַּעֲלֵי חַיִים כְּמוֹ לִבְנֵי הָאָדָם, גַם לְחֵלֶק מִבַּעֲלֵי הַחַיִים יֵשׁ שִׁנַיִם חוֹתְכוֹת, טוֹחֲנוֹת וְנִיבִים . 3 . הַסִיקוּ וְהַקִיפוּ : עַל פִּי צוּרַת הַשִׁנַיִם, הַסוּס הוּא צִמְחוֹנִי | טוֹרֵף נִיב 1 . הַבִּיטוּ בִּתְמוּנוֹת הַסוּס וְהַזְאֵב הַטָלוּא . אֵילוּ סוּגִים שֶׁל שִׁנַיִם אַתֶם מְזַהִים ? רֶמֶז : הֵעָזְרוּ בַּמִקוּם שֶׁל הַשִׁנַיִם בְּתוֹךְ הַפֶּה . 2 . כִּתְבוּ אֶת שְׁמוֹת הַשִׁנַיִם בַּמְקוֹמוֹת הַמַתְאִימִים . 54 הערכה מטרה ליישם את הידע שנלמד על שיניים של בני אדם על יונקים אחרים . עמ׳ בחוברת 54 - 55 שיניים של בעלי חיים קוראים את הכותרת, מתבוננים בתמונות ונזכרים שפתחנו את הפרק בבעלי חיים . כעת, בסיומו, אנחנו חוזרים אליהם . בפעילויות הללו נשתמש בידע שלמדנו על עצמנו, בני האדם, כדי להכיר את סוגי השיניים של הסוס והזאב הטלוא . פעילות 3 בתמונת הסוס אפשר לטעות ולחשוב שהרכסים על גבי החֵךְ העליון הם שיניים מכיוון שהם בולטים מאוד, אך השיניים הטוחנות נמצאות מתחת לשאריות העשב הלעוס במקום של השיניים הטוחנות שהחץ מכוון אליו . אחרי הפעילות מסכמים את הפעילות : לשני בעלי החיים – הסוס והזאב הטלוא, יש שלושה סוגי שיניים : חותכות, ניבים וטוחנות . ההבדל בין שני בעלי החיים הוא בצורת השיניים, המותאמת למזון של כל אחד מהם . ככה זה בטבע – ליצורים חיים יש הרבה מאוד מן המשותף, אבל לכל יצור יש מאפיינים הייחודיים לו . סוריקטה פירוט מלא על הפעילות ב"שואלים שאלות" שבעמוד 8 במדריך זה . הערות לעצמי קוגניטיבי

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר