עמוד:151

פלא טבע מדריך למורה׀ 151 מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם סַמְנוּ בְּ לָמָה גוּרִים לוֹעֲסִים חֲפָצִים . סַמְנוּ בְּ אֵיךְ אֶפְשָׁר לַעֲזֹר לָהֶם . אֶפְשָׁר לִקְנוֹת לוֹ צַעֲצוּעִים מְיֻחָדִים לִלְעִיסָה, אֶפְשְָׁר לִמְרֹחַ לוֹ מִשְׁחָה מְיֻחֶדֶת עַל דוֹקְטוֹר גָדִי הַוֵטֵרִינָר הַחֲנִיכַיִם, וְאֶפשְָׁר לָתֵת לוֹ קֻבִּיוֹת קֶרַח לִלְעִיסָה, וַהֲכִי חָשׁוּב – סַבְלָנוּת . זֶה יַעֲבֹר . 26 . 9 אֲבָל . . . זֶה לֹא כָּל כָּךְ נָעִים . אֲנִי לֹא רוֹצֶה לָלֶכֶת בְּנַעֲלַיִם אֱיָל קְרוּעוֹת מָה אֶפְשָׁר לַעֲשׂוֹת ? 23 . 9 דוֹקְטוֹר גָדִי, פִּינְצִ'י הוֹרֵס לָנוּ אֶת הַבַּיִת : הוּא לוֹעֵס נַעֲלַיִם, שְׁטִיחִים, כָּרִיוֹת . . . אוּלַי הוּא חוֹלֶה ? אֱיָל 15 . 9 אֱיָל תוֹדָה, דוֹקְטוֹר גָדִי . אֲנִי כְּבָר הוֹלֵךְ לִקְנוֹת לוֹ שִׂמְחָה . 28 . 9 הַי חָמוּד, פִּינְצִ'י רַק בֶּן 4 חוֹדָשִׁים . עַכְשָׁו מִתְחַלְפוֹת לוֹ דוֹקְטוֹר גָדִי הַוֵטֵרִינָר שִׁנֵי הֶחָלָב . זֶה מֵצִיק לוֹ וְהַלְעִיסָה עוֹזֶרֶת קְצָת . 20 . 9 דוֹקְטוֹר גָדִי הַוֵטֵרִינָר כְּדַאי שֶׁתִקְנֶה מִשְׁחָה 31 . 9 הַאִם גַם לַכֶּלֶב מִתְחַלְפוֹת הַשִׁנַיִם ? 53 האם גם לכלב מתחלפות השיניים ? לפני הפעילות אחרי שקוראים את הכותרת מתבוננים בעיצוב של העמוד ושואלים למה הוא דומה – האם העיצוב הזה מזכיר לכם משהו ? מזכירים שיחת התכתבות בוואטסאפ . מה התפקיד של הצבע השונה של הבועות ? מה אפשר ללמוד על השיחה מהתבוננות ראשונית ? למשל : מה נושא השיחה ? מי השותפים בשיחה ? במה תורמת התמונה להבנת הנושא ? אחרי הפעילות שואלים את הילדים אם יש להם או לקרובים שלהם כלב שהתנהג כמו פינצ'י . שואלים מה התחדש להם בעקבות השיחה של אייל עם הווטרינר ומה הפתיע אותם . קוגניטיבי הרחבה מטרה להרחיב את הידע על בקיעת שיניים אצל כלבי המחמד . עמ׳ בחוברת 53 הערות לעצמי הצעה לפעילות נוספת מציעים לילדים לכתוב דו - שיח בצורה המדמה שיחת וואטסאפ בנושא השיניים או בנושא אחר . אפשר לדפדף בחוברת כדי לקבל רעיונות . השיחה יכולה להיות בין הורה לילד, בין רופאת שיניים לילדה, או בין אחים, חברות ועוד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר