עמוד:144

441׀ פלא טבע מדריך למורה מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם בְּאֵילוּ שִׁנַיִם נוֹגְסִים וְלוֹעֲסִים ? 1 . פִּתְחוּ אֶת הַפֶּה וְהַבִּיטוּ בַּמַרְאָה . הַאִם לְכָל הַשִׁנַיִם יֵשׁ אוֹתָה צוּרָה ? תָאֲרוּ מָה אַתֶם רוֹאִים . הֵעָזְרוּ בְּמִלִים כְּמוֹ אֵלֶה : שֵׁן שְׁטוּחָה׀ שֵׁן דַקָה׀ שֵׁן רְחָבָה׀ שֵׁן מְחֻדֶדֶת 2 . קְחוּ נְגִיסָה מִמְלָפְפוֹן וְלַעֲסוּ הֵיטֵב . בְּאֵילוּ שִׁנַיִם הִשְׁתַמַשְׁתֶם ? הַשְׁלִימו : נָגַסְתִי בַּשִׁנַיִם הַקִדְמִיוֹת | הָאֲחוֹרִיוֹת לָעַסְתִי בַּשִׁנַיִם הַקִדְמִיוֹת | הָאֲחוֹרִיוֹת 46 באילו שיניים נוגסים ולועסים ? אחרי קריאת הכותרת מסבירים שלכל איבר בגופנו יש פעולות שהוא עושה . חשוב שמבנה האיבר יתאים לדרך הפעולה שלו כדי שהתפקוד שלו יהיה מיטבי . למשל : אופניים נועדו לנסיעה . . . הגלגלים מסתובבים וכך האופניים ואנחנו מתקדמים . הגלגלים מתאימים לדרך הפעולה שלהם : הם בצורת חישוק, מעגל, ולכן מתפקדים בצורה טובה . מה היה קורה אם הגלגלים היו מרובעים ? האם התפקוד שלהם היה טוב יותר ? שואלים : מה אתם חושבים ? האם לכל השיניים שלנו אותה הצורה ? למה ? פעילות 1 אחרי הפעילות משוחחים על התגליות של הילדים : היכן בפה הם זיהו את השיניים השטוחות והרחבות ? והיכן ממוקמות השיניים המחודדות ? גילוי וחקירה מטרה לגלות באמצעות התנסות את הקשר בין צורת השן לתפקידה . עמ׳ בחוברת 46 - 47 הערות לעצמי קוגניטיבי חברתי חוש - נועי

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר