עמוד:139

פלא טבע מדריך למורה׀ 139 מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם פּ וֹ תְרִי ם לְהַצִיל אֶת הַרֵיחָן בְּעָיָה עֲלֵי רֵיחָן ( בָּזִילִיקוּם ) הֵם תַבְלִין נֶהֱדָר לְרֹטֶב פַּסְטָה . עֲדִי וְאָדָם אוֹהֲבִים מְאוֹד פַּסְטָה בְּרֹטֶב רֵיחָן ( בָּזִילִיקוּם ) . בַּחֹרֶף, כָּל שִׂיחֵי הָרֵיחָן בַּגִנָה שֶׁלָהֶם חוּמִים וּמֵתִים ( הָרֵיחָן לֹא שׂוֹרֵד בַּחֹרֶף הַקַר ) . בָּאָבִיב, אַבָּא שֶׁלָהֶם שׁוֹתֵל שְׁתִילִים חֲדָשִׁים בַּגִנָה . הֵם גְדֵלִים בִּמְהִירוּת וְשׁוּב יֵשׁ תַבְלִין לְפַּסְטָה לְמֶשֶׁךְ כָּל הַקַיִץ . 1 . אֵיךְ אֶפְשָׁר לִשְׁמֹר עַל הַרֵיחָן, כְּדֵי שֶׁלֹא יָמוּת בַּחֹרֶף ? הַבִּיטוּ בַּצִיוּד וּבָחוֹמָרִים וְהַצִיעוּ רַעֲיוֹנוֹת לְפִתְרוֹן . מִסְפָּרַיִם מִכְסֶה שָׁקוּף נְיַר דֶבֶקבַּקְבּוּק חָתוּךְ בָּאֶמְצַע שַׂקִית נַיְלוֹן אֲדָמָהקַנְקַן מַיִם קֻפְסַת נַעֲלַיִם חֶבֶל 41 להציל את הריחן אחרי קריאת המידע שואלים : איזה צורך קיום של הריחן נפגע ? מדוע ? פעילות 1 מסבירים לילדים שבשיעור הזה הם כמו מהנדסים ומהנדסות, כמו ממציאים וממציאות . כשמזהים בעיה, חושבים איך אפשר לפתור אותה . בהתחלה מזהים את הגורם לבעיה ואז מחפשים רעיונות לפתרון . מכל הרעיונות בוחרים את הרעיון המשכנע ביותר, שנראה שאפשר ליישם אותו . בונים מכשיר או כלי, בודקים אותו ומשפרים לפי הצורך . מומלץ לקיים חשיבה בזוגות או בשלשות . כל קבוצת ילדים תציג את הרעיון שלה לפני הכיתה . אפשר להציג ציור של תכנון הפתרון או תיאור מילולי . קוגניטיבי חברתי מטרה לפתח חשיבה יצירתית של פתרון בעיות באמצעות עשייה, בעקבות סיפור על צמח שלא עומד בקור החורף . עמ׳ בחוברת 41 הערות לעצמי גילוי וחקירה

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר