עמוד:135

פלא טבע מדריך למורה׀ 135 ח וֹקְרִי ם בִּפְעֻלָה 5 . מַסְקָנָה הַשְׁלִימוּ : הַמַיִם אֶל כָּל אֵיבְרֵי הַצֶמַח . מַגִיעִים | לֹא מַגִיעִים 4 . תוֹצָאָה א . אַחֲרֵי 3 יָמִים הַבִּיטוּ בַּצְמָחִים . מָה אַתֶם רוֹאִים ? צַיְרוּ אֶת הַצְמָחִים . ג . שַׁעֲרוּ : מָה נִרְאֶה בַּצְמָחִים אַחֲרֵי 3 יָמִים ? ד . צַיְרוּ אֶת הַצְמָחִים . ה . הַסְבִּירוּ אֶת הַהַשְׁעָרָה ב . מָה הִשְׁתַנָה בְּמַרְאֵה הַצֶמַח ? שֶׁלָכֶם . מְחַ כִּי ם שְׁל וֹשָׁהיָמִים 37 תוצאות אחרי שכל קבוצה מציירת ומתארת את תוצאות הניסוי, משוחחים עם הילדים על חשיבות החזרות על ניסויים . למעשה, מטרת החזרות על אותו הניסוי על ידי כמה קבוצות היא לוודא שהתוצאה שהתקבלה היא אמינה ולא התקבלה במקרה או בגלל טעות בניסוי . הערות לעצמי הצעה לפעילות נוספת מים קיימים בכל אחד מאיברי הצמח, ואפשר להדגים זאת באמצעות הפקת מים מחלקי צמח שונים : אפשר לסחוט מיצי פירות ( פירות הדר, מלפפון, פלפל ) ; לגרד גבעולים, עלים או פרחים על פומפייה ולסנן את הנוזלים ( חסה, כרוב, סלרי ) .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר