עמוד:64

46׀ פלא טבע מדריך למורה מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם אֵיךְ יוֹצְרִים אָרִיג ? הָכִינוּ אָרִיג לְפִי הַהוֹרָאוֹת . 1 3 2 4 הָכִינוּ קֻפְסַת נַעֲלַיִם עִם 5 חֲרִיצִים מַקְבִּילִים . גַלְגְלוּ צֶמֶר עַל פִּסַת קַרְטוֹן . אֶת הַחוּטִים שֶׁגִלְגַלְתֶם עַל הַקַרְטוֹן הַעֲבִירוּ מֵעַל וּמִתַחַת לַחוּטִים הַמְתוּחִים בַּקֻפְסָה לְפִי הַסֵדֶר . הַעֲבִירוּ אֶת הַצֶמֶר בְּתוֹךְ הַחֲרִיצִים הָלוֹךְ וָשׁוֹב . עֲבוֹדַת הָאֲרִיגָה מוּכָנָה ! 38 איך יוצרים אריג ? מספרים שיש טכנולוגיות שונות לייצור בדים וסוגים שונים של אריגים . אפשר לחפש ברשת תמונות וסרטונים של נולי אריגה ממקומות שונים ומתרבויות שונות בעולם . מסבירים שהאורג יכול לבחור חוטים בצבעים שונים וליצור צורות על הבד, ושבאמצעות בדים שנתלים כשטיחי קיר אפשר גם לספר סיפורים . מזמינים את הילדים להתנסות באריגה באופן שמזכיר אריגה בנול . אפשר להציע לילדים לעשות שימושים שונים באריג שיצרו : להדביק עליו קישוטים ולתלות על הקיר, להשתמש בו כשמיכה לבובה ועוד . מטרה להכיר דרך ליצירת בד ולהתנסות בעבודת אריגה . עמ׳ בחוברת 38 קוגניטיבי הסבר חברתי רגשי חוש - נועי הערות לעצמי

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר