עמוד:61

פלא טבע מדריך למורה׀ 61 3 . מָה עוֹשִׂים עִם זְכוּכִית לְמִחְזוּר ? הַדְבִּיקוּ אֶת מַשָׂאִית הַמִחְזוּר בַּמִשְׁבֶּצֶת הַלְבָנָה . 4 . מִמָה עוֹשִׂים זְכוּכִית ? כִּתְבו . מֵחוֹל יָם | מִשִׁבְרֵי זְכוּכִית | מֵחוֹל וְגַם מִשִׁבְרֵי זְכוּכִית יוֹצְקִים אֶת הַזְכוּכִית הַנוֹזְלִית לְתַבְנִיוֹת בְּצוּרוֹת שׁוֹנוֹת : בַּקְבּוּק, כּוֹס . . . מַזְרִימִים אֲוִיר לְתוֹךְ הַתַבְנִית וּמְנַפְּחִים אֶת הַזְכוּכִית . מְקָרְרִים אֶת הַתַבְנִיוֹת עַד שֶׁהַזְכוּכִית מִתְמַצֶקֶת . 345 כְּלֵי הַזְכוּכִית מוּכָנִים ! צְפ וּ בַּסִרְט וֹ ן " חִמ וּ ם סֻכָּר " . הַסִרְט וֹ ן מַדְגִי ם אֶת שְׁלַבִּי ם 2 , 3 בְּאֶמְצָע וּ ת סֻכָּר . הֵעָזְר וּ בִּמְבֻגָר וְהִתְנַס וּ בִּפְעִיל וּ ת ז וֹ . צַלְמ וּ וְשִׁלְח וּ לַמ וֹר ה . 35 פעילות 3 מסבירים שהזכוכית המשומשת מותכת יחד עם כל החומרים ונוצקת שוב למוצר . ניתן להתיך זכוכית שוב ושוב . לחול מוסיפים חומרים המחזקים את הזכוכית וחומרים המעניקים למוצר את הצבע הרצוי . פעילות 4 אחרי הפעילות מומלץ לחפש ברשת סרטונים המדגימים את עבודת המפעל ביצירת זכוכית, בעיבוד זכוכית ובניפוח זכוכית . אפשר גם להציג עבודות של אומני זכוכית ידועים כמו דייל צ'יהולי, שהציג את יצירותיו גם במגדל דוד . צפייה בסרטון "חימום סוכר" צופים בסרטון פעמיים, פעם אחת ברצף ובפעם השנייה עוצרים בשלבים שונים של התהליך . מקבילים את השלבים שהסוכר עובר לשלבי יצירת הזכוכית . יש להסב את תשומת לב הילדים לאייקון הבטיחות המופיע בהפניה לסרטון . כדאי לעודד את הילדים לבצע את הפעילות בבית – אך ורק בעזרת מבוגר . סוכר חם עלול לגרום לכוויות קשות ! הערות לעצמי

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר