עמוד:60

06׀ פלא טבע מדריך למורה מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם אֵיךְ עוֹשִׂים זְכוּכִית מֵחוֹל ? 1 . כְּדֵי לַעֲשׂוֹת זְכוּכִית מֵחוֹל צָרִיךְ לְבַצֵעַ כַּמָה פְּעֻלוֹת . קִרְאוּ אֶת קִטְעֵי הַמֵידָע וְסַמְנוּ בְּ אֶת מִלוֹת הַפְּעֻלָה שֶׁבְּכָל שָׁלָב . רְאוּ דֻגְמָה . 2 . אֵילוּ שִׁנוּיִים עָבַר הָחוֹל עַד שֶׁהִתְקַבְּלָה זְכוּכִית ? סַמְנוּ אֶת הַסֵדֶר הַנָכוֹן . א . חוֹל יָם תַעֲרֹבֶת שֶׁל חוֹל וְחוֹמָרִים נוֹסָפִים זְכוּכִית מוּצָקָה זְכוּכִית נוֹזְלִית ב . חוֹל יָם תַעֲרֹבֶת שֶׁל חוֹל וְחוֹמָרִים נוֹסָפִים זְכוּכִית נוֹזְלִית זְכוּכִית מוּצָקָה שׁוֹפְכִים אֶת הַחוֹל לְתוֹךְ תַנוּר עִם חוֹמָרִים נוֹסָפִים . מַתִיכִים וּמְקַבְּלִים זְכוּכִית נוֹזְלִית . 2 אוֹסְפִים חוֹל יָם 1 וּמַסִיעִים לְמִפְעַל הַזְכוּכִית . 34 איך עושים זכוכית מחול ? התהליך של הכנת זכוכית מחול הוא מעניין ומלהיב . התכונות של החול ושל הזכוכית שונות כל כך עד שקשה לנו לראות את החיבור ביניהם . באמצעות נקודה זאת אפשר להלהיב את הילדים : "הייתם מאמינים שזה יכול להיות ? שחול הופך לזכוכית ? בואו נראה איך זה קורה . . . " שואלים : אילו מוצרים מזכוכית אתם מכירים ? עורכים רשימה על הלוח . פעילות 1 בשלב הראשון מזכירים איך מפיקים מידע המיוצג באינפוגרפיקה . מחפשים את השלב הראשון ומתקדמים לשלבים הבאים . מזהים את האיור המתאים לכל שלב ואת קטע המידע השייך לו . קוראים את כל קטעי המידע לפי הסדר . לאחר מכן מזמינים את הילדים לקרוא שוב ולסמן במדגש את מילות הפעולה . פעילות 2 לפני הפעילות כדי להקל על הילדים, מזמינים 5 ילדים לקדמת הכיתה, וכל אחד מספר בתורו על השלב "שלו" בייצור הזכוכית . אחר כך מזמינים ילד / ה לייצוג משאית המִחזור . מסבירים את התפקיד של משאית המִחזור ואת החיבור שלה לשלבי העיבוד האחרים . מסבירים מה היתרון במחזור זכוכית . קוגניטיבי גילוי וחקירה מטרה לתאר ולהסביר את תהליך העיבוד והייצור של מוצרי זכוכית באמצעות אינפוגרפיקה . עמ׳ בחוברת 34 - 35 הערות לעצמי

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר