עמוד:59

פלא טבע מדריך למורה׀ 59 מֵהַנְיָר הַזֶה עוֹשִׂים סְפָרִים, עִתוֹנִים, מַחְבָּרוֹת, מַפִּיוֹת, קֻפְסְאוֹת קַרְטוֹן וְעוֹד . מְקַלְפִים אֶת הַקְלִפָּה וְנִשְׁאָרִים 3 עִם הַחֵלֶק הַפְּנִימִי שֶׁל הַגֶזַע . מְשַׁטְחִים אֶת הַסִיבִים לְשִׁכְבָה דַקָה, 7 מְיַבְּשִׁים וּמְגַלְגְלִים לְגָלִיל – וְהַנְיָר מוּכָן ! 3 . מָה עוֹשִׂים עִם נְיָר לְמִחְזוּר ? הַדְבִּיקוּ אֶת מַשָׂאִית הַמִחְזוּר בַּמִשְׁבֶּצֶת הַלְבָנָה . 4 . מִמָה עוֹשִׂים נְיָר ? כִּתְבוּ . מֵעֵץ | מִנְיָר מְשֻׁמָשׁ | גַם מֵעֵץ וְגַם מִנְיָר מְשֻׁמָשׁ 2 הַנְיָר ה וּ א מִשְׁטָח סִי בִי וְדַק . קִרְע וּ חֲתִיכַת נְיָר וְזַה וּ אֶת הַסִיבִי ם בְּעֶזְרַת זְכ וּכִי ת מַגְדֶלֶת . אֵל וּ הֵם סִי בֵי הָעֵץ . כְּשֶׁהָעֵצִים גְדוֹלִים, כּוֹרְתִים אוֹתָם, מַעֲמִיסִים אֶת הַגְזָעִים עַל מַשָׂאִית וּמַסִיעִים לַמִפְעָל . 33 פעילות 2 לפני הפעילות כדי להקל על הילדים, מזמינים לקדמת הכיתה 7 ילדים וכל אחד מהם מספר בתורו מה קורה בשלב "שלו" . אחר כך מזמינים ילד / ה לייצוג משאית המִחזור . מסבירים את התפקיד של משאית המִחזור ואת החיבור שלה לשלבי העיבוד האחרים . מסבירים מה היתרון בהכנסת נייר משומש לתהליך הייצור . הצעה לפעילות עם זכוכית מגדלת בעזרת זכוכית מגדלת מראים לילדים את סיבי העץ שבתוך הנייר . אם קורעים את הנייר בעדינות – הסיבים בולטים יותר . כשמרטיבים את הנייר – הסיבים סופגים את המים ונפרדים זה מזה בקלות רבה . הרחבה למורה כאשר ממחזרים נייר מוסיפים סיבי עץ לשלב הבישול . כך סיבי העץ החדשים והארוכים מתערבבים בסיבי הנייר המשומש שהתקצרו . ערבוב שני סוגי הסיבים מחזק את הנייר ומייצב אותו . הערות לעצמי

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר