עמוד:44

44׀ פלא טבע מדריך למורה מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם אֵיזוֹ אֶבֶן הִיא הַקָשָׁה בְּיוֹתֵר ? בִּסְבִיבָתֵנוּ אֶפְשָׁר לִמְצֹא אֲבָנִים מִסוּגִים שׁוֹנִים . יֵשׁ אֲבָנִים רַכּוֹת שֶׁאֶפְשָׁר לַעֲשׂוֹת בָּהֶן חָרִיץ בְּעֶזְרַת הַצִפּוֹרֶן, וְיֵשׁ אֲבָנִים קָשׁוֹת כָּל כָּךְ, שֶׁאֶפְשָׁר לְהִשְׁתַמֵשׁ בָּהֶן לְחִתוּךְ מַתָכוֹת . 2 . אֵיךְ אֶפְשָׁר לִבְדֹק אֵיזוֹ אֶבֶן הִיא הַקָשָׁה בְּיוֹתֵר ? הַצִיעוּ דְרָכִים לִבְדֹק זֹאת . 3 . צְאוּ לֶחָצֵר עִם הָאֲבָנִים שֶׁהֵבֵאתֶם . א . צַיְרוּ בְּעֶזְרַת הָאֲבָנִים עַל מִשְׁטָח קָשֶׁה . ב . הַקִיפוּ : אֶבֶן רַכָּה | קָשָׁה מַשְׁאִירָה סִימָן בָּרוּר עַל הַמִשְׁטָח . אֶבֶן רַכָּה | קָשָׁה מַשְׁאִירָה סִימָן חַלָשׁ יוֹתֵר עַל הַמִשְׁטָח . ג . סַדְרוּ אֶת הָאֲבָנִים בְּשׁוּרָה מִיָמִין לִשְׂמֹאל . הַתְחִילוּ בָּאֶבֶן הָרַכָּה בְּיוֹתֵר וְסַיְמוּ בָּאֶבֶן הַקָשָׁה בְּיוֹתֵר . 1 . הָבִיאוּ לַכִּתָה אֲבָנִים קְטַנוֹת מִסוּגִים שׁוֹנִים . מָה עוֹד תוּכְלוּ לַעֲשׂוֹת בַּאֲבָנִים ? תוּכְלוּ לְשַׂחֵק קְלָאס אוֹ לְצַיֵר לַהֲנָאַתְכֶם . 18 פעילות 2 סוגרים את החוברות . הילדים מניחים את האבנים לפניהם . שואלים : איך נדע איזו אבן הכי קשה ? מבקשים מהילדים להעלות רעיונות ומנסים לבחון אותם . מטרה לחקור את תכונת הקשיות באבנים שונות ואת התאמת השימוש בחומר למידת קשיותו, באמצעות התנסות חווייתית . עמ׳ בחוברת 18 קוגניטיבי גילוי וחקירה חברתי רגשי חוש - נועי הערות לעצמי

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר