עמוד:41

פלא טבע מדריך למורה׀ 41 מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם חֵפֶץ אֶחָד – חוֹמָרִים שׁוֹנִים חֲפָצִים עֲשׂוּיִים מֵחוֹמֶר אֶחָד אוֹ יוֹתֵר . לְכָל חוֹמֶר יֵשׁ תְכוּנוֹת מִשֶׁלוֹ . לִפְעָמִים אֶפְשָׁר לְיַצֵר אֶת אוֹתָם חֲפָצִים מֵחוֹמׇרִים שׁוֹנִים . 1 . הִסְתַכְּלוּ בַּקַלְמָרִים שֶׁלִפְנֵיכֶם וּבְתֵאוּר הַחוֹמָרִים שֶׁהֵם עֲשׂוּיִים מֵהֶם . סַמְנוּ בְּ אֶת הַחוֹמֶר . סַמְנוּ בְּ אֶת הַתְכוּנוֹת שֶׁל הַחוֹמֶר . 2 . תָאֲרוּ אֶת הַקַלְמָר שֶׁלָכֶם : א . מֵאֵיזֶה חוֹמָרִים הוּא עָשׂוּי ? ב . מָהֵן תְכוּנוֹת הַחוֹמָרִים ? 3 . מָה דַעְתְכֶם - כְּדַאי לְיַצֵר קַלְמָר מִזְכוּכִית ? הַסְבִּירוּ . קַלְמַר מַתֶכֶת מַתֶכֶת הִיא חוֹמֶר מַבְרִיק, אָטוּם, קָשִׁיחַ וְחָזָק . קַלְמַר עֵץ עֵץ הוּא חוֹמֶר קָשִׁיחַ, אָטוּם וּקְצָת מְחֻסְפָּס . קַלְמַר בַּד בַּד הוּא חוֹמֶר רַךְ וְגָמִישׁ שֶׁאֶפְשָׁר לִגְזֹר וְלִתְפֹּר אוֹתוֹ . 15 פעילות 1 לפני הפעילות אפשר לעבוד בקבוצות של 3 - 5 ילדים ולבקש שכל קבוצה תרכז את החפצים שלה יחד : כל הקלמרים יחד, כל המחדדים יחד, וכדומה . כך הילדים יראו את מגוון החומרים המשמשים ליצירת חפץ מסוים . מעודדים את הילדים למשש ולחוש את החפצים השונים ולשים לב לתכונות החומרים : לבדוק גמישות ; לשים לב אם החומר קר או חם, מחוספס או חלק, כבד או קל, קשיח או גמיש . . . מטרה להשוות בין חפצים המשמשים לאותו צורך אך עשויים מחומרים שונים . להכיר תכונות של חומרים תוך איתור מידע בטקסט . עמ׳ בחוברת 15 הערות לעצמי קוגניטיבי גילוי וחקירה חברתי רגשי חוש - נועי

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר