עמוד:89

פלא טבע מדריך למורה׀ 89 מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם דַפְדְפוּ בַּחוֹבֶרֶת, בַּחֲרוּ פֶּרֶק אֶחָד וְכִתְבוּ חִידָה עַל נוֹשֵׂא שֶׁמְעַנְיֵן אֶתְכֶם . הַחִידָה שֶׁלִי : רֶמֶז : הַפִּתְרוֹן נִמְצָא בְּפֶרֶק שְׁמִי : מֵחוֹמֶר קָשֶׁה . אוֹתִי אֲבָל מְכִינִים אוֹתִי אֶפְשָׁר לְקַפֵּל אוֹתִי וְלִקְרֹעַ רֶמֶז : מִצְאוּ אוֹתִי בְּפֶרֶק 3 . מִי אֲנִי ? כּוֹתְבִים חִידוֹת אֲנִי לִפְעָמִי ם קָשֶׁה וְלִפְעָמִי ם רַ ךְ , לִפְעָמִי ם אָטוּ ם וְלִפְעָמִי ם שָׁקוּ ף , וְקָשֶׁה לְהִפָּטֵר מִמֶנִי . מִי אֲנִי ? רֶ מֶז : מִצְאוּ א וֹ תִי בְּפֶרֶ ק 4 . 2 1 63 כותבים חידות ראו הסבר מפורט על הפעילות ב"כותבים חידות" שבעמוד 8 במדריך זה . לפניכם שתי דוגמאות לחידות ולצידן רמזים היכן אפשר למצוא את הפתרון . כדאי לדבר עם הילדים על מה מיוחד בחידה ועל סמך מה כותבים אותה ( מבוססת על ידע שיש לכולם, קצרה, מסתירה את הפתרון ) . מבקשים מהם להסתכל על הדוגמאות ולנסות לכתוב חידה בסגנון דומה על משהו אחר שמופיע בחוברת . הם יכולים גם להכין רמז, ולספק אותו במקרה שאף אחד לא יצליח לפתור את החידה . אפשר לתלות את החידות במקום מיוחד בכיתה, הילדים ייגשו בזמנם החופשי וינסו לענות, ובשיעור מדעים הבא יציעו את הפתרון שמצאו . הילד כותב החידה יאשר אם זה אכן הפתרון הנכון . קוגניטיבי רגשי מטרה עמ׳ בחוברת להכיר סוגת טקסט נוספת – החידה . 63 הרחבה הערות לעצמי

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר