עמוד:84

48׀ פלא טבע מדריך למורה מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם מָה לָמַדְנוּ ? 1 . קִרְאוּ אֶת הַמִשְׁפָּטִים וְכִתְבוּ אֶת הַמִלָה הַחֲסֵרָה בְּתוֹךְ הַתַשְׁבֵּץ . 2 . מָה הַבִּטוּי שֶׁקִבַּלְתֶם בַּטוּר הַמֻדְגָשׁ ? הַגְדָרוֹת : 1 . כְּדֵי לִבְנוֹת קֵן, הַ מִשְׁתַמְשׁוֹת בְּעֵץ שֶׁמִמֶנוּ הֵן מְכִינוֹת נְיָר . ( רֶמֶז : עמ' 42 ) 2 . כְּשֶׁמְחַמְמִים שׁוֹקוֹלָד הוּא הוֹפֵךְ מִמוּצָק לְ . ( רֶמֶז : עמ' 8 ) 3 . אִם תַנִיחוּ בֵּיצָה טְרִיָה בְּכוֹס שֶׁיֵשׁ בָּה מֵי , הַבֵּיצָה תָצוּף ! ( רֶמֶז : עמ' 28 ) 4 . כְּשֶׁקַרְחוֹנִים מִתְחַמְמִים הֵם הוֹפְכִים לְ נוֹזְלִיִים . ( רֶמֶז : עמ׳ 13 ) 5 . זְכוּכִית הִיא חוֹמֶר . ( רֶמֶז : עמ' 20 ) 6 . גַלְשָׁנֵי גַלִים עֲשׂוּיִים מֵחוֹמֶר צָף כְּמוֹ . ( רֶמֶז : עמ' 29 ) 7 . לְ שׁוֹנִים יֵשׁ תְכוּנוֹת שׁוֹנוֹת, לְמָשָׁל : קָשֶׁה, שָׁקוּף . . . ( רֶמֶז : עמ' 15 ) 8 . מֵהַסִיבִים שֶׁל הַ טוֹוִים חוּטִים וְאוֹרְגִים בַּדִים . ( רֶמֶז : עמ' 36 ) 9 . יֵשׁ חוֹמָרִים אֲטוּמִים, שְׁקוּפִים וּשְׁקוּפִים ל . ( רֶמֶז : עמ' 21 ) 10 . הַ שֶׁל הַחוֹמֶר מַשְׁפִּיעָה עַל הַצִיפָה . ( רֶמֶז : עמ' 27 ) 11 . בְּעֶזְרַת סֻלַם מוֹס מוֹדְדִים שֶׁל אֲבָנִים . ( רֶמֶז : עמ' 19 ) 12 . הָאוֹר אֵינוֹ עוֹבֵר דֶרֶךְ חוֹמֶר . ( רֶמֶז : עמ' 21 ) 58 מה למדנו ? עמודים אלו הם פעילויות לסיכום ולחזרה על כל מה שנלמד בחוברת "חומרים" בדרך יישומית – יישום הנלמד על מידע חדש . קוגניטיבי הערכה מטרה להעריך את הידע שנרכש באמצעות פתרון תשבץ . עמ׳ בחוברת 58 הערות לעצמי הצעה לפעילות נוספת לחזור עם הילדים על החומר שנלמד בחוברת באמצעות שאלות . לדוגמה : איך למדנו את הנושאים שבחוברת ? אילו התנסויות היו ואילו הכי אהבתם ? אפשר גם להציע להם להמציא משחק כלשהו ( קלפים למשל ) על החומר שלמדו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר