עמוד:81

פלא טבע מדריך למורה׀ 81 מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם פּ וֹ תְרִי ם בְּעָיָה יוֹתֵר מִדַי שַׂקִיוֹת ! מִשְׁפַּחַת בַּר חָזְרָה מִקְנִיוֹת בַּסוּפֶּרְמַרְקֶט . כְּשֶׁהִגִיעוּ הַבַּיְתָה הוֹצִיאוּ אֶת הַמְלָפְפוֹנִים מֵהַשַׂקִית וְשָׂמוּ בַּמְקָרֵר, הוֹצִיאוּ אֶת הַבָּנָנוֹת מֵהַשַׂקִית וְשָׂמוּ בְּקַעֲרַת הַפֵּרוֹת, הוֹצִיאוּ אֶת מוּצְרֵי הֶחָלָב מֵהַשַׂקִית וְשָׂמוּ בַּמְקָרֵר . . . אַחֲרֵי שֶׁשָׂמוּ בַּמָקוֹם אֶת כָּל מָה שֶׁקָנוּ, הִצְטַבְּרָה עַל הַשַׁיִשׁ עֲרֵמָה גְדוֹלָה שֶׁל שַׂקִיוֹת . מִשְׁפַּחַת בַּר שָׂמָה לֵב שֶׁבְּכָל קְנִיָה הֵם מִשְׁתַמְשִׁים בַּהֲמוֹן שַׂקִיוֹת נַיְלוֹן שֶׁמְזַהֲמוֹת אֶת הַסְבִיבָה וּמַזִיקוֹת לְבַעֲלֵי הַחַיִים וְלַצְמָחִים . בְּמָה אֶפְשָׁר לְהִשְׁתַמֵשׁ בִּמְקוֹם בְּשַׂקִיוֹת ? הַבִּיטוּ בַּצִיוּד וּבָחוֹמָרִים שֶׁלִפְנֵיכֶם וְהַצִיעוּ רַעֲיוֹנוֹת לְפִתְרוֹן . מִסְפָּרַיִם אֶקְדַח דֶבֶק חַם חוּט וּמַחַט חֻלְצָה גַרְבַּיִם טוּשִׁים 55 יותר מדי שקיות אחרי קריאת הסיפור שואלים את הילדים איך נהוג במשפחות שלהם לערוך קניות . מבררים מה דעתם על כמות השקיות שהמשפחה משתמשת בהן ומה עושים אצלם בשקיות המשומשות . שואלים את הילדים : מה הבעיה שהוצגה בסיפור ? אילו פתרונות עולים להם ? מה הם יכולים להמציא כדי לפתור את הבעיה ? מסבירים לילדים שככה פועלים ממציאים וממציאות, מהנדסים ומהנדסות וחוקרים וחוקרות – הם מזהים בעיה ומעלים רעיונות כדי לפתור אותה . גילוי וחקירה מטרה לפתח חשיבה יצירתית בפתרון בעיות באמצעות עשייה, ולדון בצמצום השימוש בשקיות פלסטיק . עמ׳ בחוברת 55 להביא לשיעור הבא לקראת הכנת השקית בכיתה נדרשת התארגנות בבית . בעמוד הבא מתוארים שני שלבי העבודה הראשונים שהילדים צריכים לבצע בבית בעזרת מבוגרים . יש להביא לכיתה את החולצה שנגזרה והותאמה לצורכי השיעור . כדאי להציע לילדים להביא לכיתה חולצות גזורות נוספות למקרה שיהיה חסר . קוגניטיבי חברתי רגשי חוש - נועי הערות לעצמי

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר