עמוד:79

פלא טבע מדריך למורה׀ 79 מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם מְשַׁנִים הֶרְגֵלִים – שׁוֹמְרִים עַל הַסְבִיבָה הַדְבִּיקוּ כָּל מַדְבֵּקָה לְיַד הַמִשְׁפָּט הַמַתְאִים לָה . . ה סְבִיבָ הַ מִירָה עַל שְׁ לִ ת ה בְּרַעֲיוֹנוֹ חָ פָּ שְׁ מִ בְּנֵי הַ ת ף אֶ תֵ שַׁ מְקָרֵר כְּדֵי לְ הַ עַל ת לוּ בַּבַּיִ תְ הַדַף וּ ת גִזְרוּ אֶ מִשְׁתַמְשִׁים בְּקֻפְסָאוֹת אֹכֶל בִּמְקוֹם בְּשַׂקִיוֹת פְּלַסְטִיק . מַפְרִידִים אַשְׁפָּה לְפַחֵי הַמִחְזוּר . מִשְׁתַמְשִׁים בְּתִיקִים רַב - פַּעֲמִיִים בִּמְקוֹם בְּשַׂקִיוֹת פְּלַסְטִיק . מִשְׁתַמְשִׁים בְּבַקְבּוּק רַב - פַּעֲמִי . חוֹסְכִים בַּאֲרִיזוֹת וַעֲטִיפוֹת . כַּמָה חֲבֵרִים יַחַד קוֹנִים מַתָנָה . מְנַסִים לְתַקֵן חֲפָצִים שֶׁהִתְקַלְקְלוּ לִפְנֵי שֶׁזוֹרְקִים אוֹתָם . מוֹסְרִים לַאֲחֵרִים חֲפָצִים שֶׁאֲנַחְנוּ לֹא צְרִיכִים . חוֹסְכִים בְּדַפִּים – כּוֹתְבִים וּמַדְפִּיסִים מִשְׁנֵי צִדֵי הַדַף . מִשְׁתַמְשִׁים בְּכֵלִים רַב - פַּעֲמִיִים בִּמְקוֹם בְּכֵלִים חַד - פַּעֲמִיִים . 53 משנים הרגלים – שומרים על הסביבה לשנות הרגלים זה קשה, אבל בעזרת תמיכת המשפחה יש סיכוי גבוה להצליח . את הדף הזה הילדים גוזרים, מביאים הביתה ומראים לבני המשפחה . אפשר להציע לילדים לקחת על עצמם רעיון אחד או יותר ולשכנע את בני המשפחה לעשות כמותם . כדאי לספר בכיתה אילו פעולות עושים במשפחה ורצוי להוסיף תמונות . הרחבה מטרה להכיר אפשרויות שונות לצמצום השימוש בכלים חד - פעמיים ולשמירה על הסביבה, באמצעות התאמת טקסט לתמונה . עמ׳ בחוברת 53 הרחבה למורה המפתח לשינוי המצב בעולם הוא הפחתה בצריכה . מכיוון שאין מִחזור חומרים ומכיוון שהחומרים שמיוצרים היום עמידים מאוד, הדבר הנכון ביותר הוא לא לקנות . מפעלים מייצרים מוצרים בכמות גדולה פי כמה ממה שהעולם צריך . לפעמים המוצרים מתיישנים במפעל לפני ההפצה ( עולם האופנה הוא דוגמה בולטת לכך ) . הפתרון היחיד הוא הפחתה משמעותית בצריכה . אם לא נתפתה – נצרוך פחות, נשתמש פחות וניצור פחות אשפה . הערות לעצמי קוגניטיבי רגשי

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר