עמוד:24

42׀ פלא טבע מדריך למורה פרקי החוברת והשאלה המובילה תכנים : פעילויות הקשר לתוכנית הלימודיםמיומנויות מושגים ועקרונות איך עושים את זה ? ממה עשויים החפצים סביבנו ואילו תהליכי עיבוד עבר חומר הגלם עד למוצר המוגמר ? 1 . איך עושים את זה ? ( עמ' 30 - 31 ) 2 . איך עושים נייר מעץ ? ( עמ' 32 - 33 ) 3 . איך עושים זכוכית מחול ? ( עמ' 34 - 35 ) 4 . איך עושים בגד מכותנה ? ( עמ' 36 - 37 ) 5 . איך יוצרים אריג ? ( עמ' 38 ) 6 . בגדים מיוחדים ( עמ' 39 ) 7 . להתפנק עם פנקייק ( עמ' 40 - 41 ) 8 . מה בעלי חיים עושים עם חומרים מהטבע ? ( עמ' 42 - 43 ) האדם פיתח תהליכי עיבוד מחומר גלם למוצר לצרכים השונים שלו . האדם משתמש בחומרי גלם שמקורם בצמחים, בבעלי חיים ובדומם . 1 . הקשבה לזולת באופן פעיל ומכבד 2 . הבעת רגשות, תחושות ומחשבות 4 . חילוץ מידע מתרשים גרפי ( עמ' 32 - ,33 34 - 35 ) 5 . התאמת טקסט מילולי לייצוג חזותי ( עמ' 36 - ,37 40 - 41 ) 6 . זיהוי רכיבים והקשרים ( עמ' 39 ) תחום תוכן : טכנולוגיה נושא מרכזי : עולם מעשה ידי אדם נושא משנה : הפתרון הטכנולוגי כנותן מענה לצרכים אנושיים רעיונות והדגשים : הפתרון הטכנולוגי כנותן מענה לצורך או לפתרון בעיה . ציוני דרך : 1 . טכנולוגיה בשירות האדם . 2 . אפיון מוצרים • מקור החומרים שמהם עשויים מוצרים . • מוצרים שעשויים מחומרים שמקורם בעולם החי ( לדוגמה : סוודר מצמר, שולחן מעץ ) . • מוצרים שעשויים מחומרים שמקורם לא מעולם החי ( לדוגמה : פחית שתייה ממתכת, שמשה מזכוכית ) .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר