עמוד:13

12 . אוריון, נ' ( 2003 ) . סביבת הלימוד החוץ - כיתתית – למה ואיך ? . אאוריקה ( 17 ) . מחוץ לכיתה למידה חוץ - כיתתית מזמנת התנסות בלתי אמצעית עם האובייקט או התופעה הנלמדים, וכך משיגה 12 . למידההמחשה והבנה מעמיקות יותר של מושגים, תופעות ועקרונות הקשורים בנושא הנלמד חוץ - כיתתית היא חלק בלתי נפרד מתוכנית הלימודים ומרצף תהליך הלמידה, היא מסייעת לפיתוח סקרנות ויצירתיות ומזמנת אינטראקציה בין הלומד לסביבה ובין הלומד לעמיתיו בעבודת צוות . חצר בית הספר היא מרחב עשיר ומוגן לפעילויות "מחוץ לכיתה" . עם זאת, בכל יציאה לסביבה יש לוודא שאין בסביבה צמחים רעילים ( לזיהוי צמחים רעילים היכנסו לאתר "צמח השדה" ) . יש להזכיר לילדים את כללי הבטיחות ולהדגיש שלא נוגעים בחפצים שאינם מוכרים ולא הופכים אבנים . המדור הזה ב פלא טבע כולל תצפיות ומדידות בהקשר של מגוון תופעות טבע . באמצעות גיוון סביבת הלימוד ולמידה חוץ - כיתתית, הילדים לומדים בצורה חושית ומוטורית על הסביבה הטבעית והעירונית, מפתחים יכולות של התבוננות ותצפית, יוצרים קשר בין החומר הלימודי לבין חיי היום - יום, ומפתחים פרקטיקות של חשיבה מדעית . מִח וּ ץ לַכִּתָה סִימָנֵי חַיִים בֶּחָצֵר 1 . צְאוּ לֶחָצֵר, הִסְתַכְּלוּ בְּשֶׁקֶט סְבִיבְכֶם . 2 . הַשְׁלִימוּ אֶת הַטַבְלָה : כִּתְבוּ אֵילוּ יְצוּרִים אַתֶם רוֹאִים, מָה הֵם עוֹשִׂים וּלְאֵיזֶה סִימַן חַיִים זֶה מַתְאִים . 3 . הַאִם נִתְקַלְתֶם בְּמַשֶׁהוּ שֶׁלֹא יְדַעְתֶם אִם הוּא יְצוּר חַי ? סַפְּרוּ מַהוּ וּמָה גָרַם לָכֶם לְהִתְלַבֵּט . סִימַן הַחַיִים הַמַתְאִיםמָה הוּא עוֹשֶׂה ? יְצוּר חַי תְזוּנָהמַאֲכִילָה גוֹזָלִים בַּקֵןיוֹנָה 19 פלא טבע מדריך למורה׀ 13

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר