עמוד:182

| מדריך למורה - פרק 8 182 רוב שואל על קלט מהמשתמש יונתן החליט להפתיע את חבריו וכתב את הקוד שלפניכם : נועם הפעיל את הקוד ובחר בכדורעף . א . מה קרה ? מה יונתן צריך לעשות כדי לפתור את ב . הבעיה ? כאשר לוחצים על קודי קבע תלבושת ל במה אתה רוצה לשחק בהפסקה ? והמתןשאל קודי עם כדורגל קבע תלבושת ל קודי עם כדורסל קבע תלבושת ל אם = תשובה אז שלוםשלום אחרת כדורגל יונתן צריך להוסיף הוראת תנאי מפורשת עבור התשובה כדורסלכדורסל, ועבור כל קלט אחר להודיע על שגיאה או לא לבצע דבר . התלבושת שונתה לתלבושת קודי עם קודי עם כדורסל . כדורסל . פעילות בכיתה - משחקים בטלפון שבור התלמידים מתחלקים לקבוצות . בכל קבוצה תלמיד אחד בוחר מילה ולוחש אותה באוזנו של היושב לידו . החבר לוחש את המילה בתורו לחבר הבא, כך עד שהמילה עוברת בין כל חברי הקבוצה . בסיום המשחק אפשר לערוך דיון על הקשר בין המשחק למושגים פלט וקלט . המילה שהילד שמע היא הקלט, והמילה שהוא אמר היא הפלט . שאלה : אילו פעולות היו קלט ואילו פעולות היו פלט במשחק בכיתה ? תשובה : ההקשבה לחבר הייתה פעולת הקלט . לחישת המילה לחבר הבא הייתה פעולת הפלט . הדומה והשונה בין המשחק בכיתה והמשחק בסקראץ' - הצעות : 1 . דומה : כל קלט גרם לפעולה אחרת . הקלט היה מילה . הקלט נקלט באמצעות חיישן ( בסקראץ' באמצעות ההוראה שאל . . . והמתן, במשחק באמצעות חוש השמיעה ) . 2 . שונה : המילה הייתה יכולה להיקלט בצורת קולות שונים במשחק, אך בצורה אחת בלבד בסקראץ' . במשחק בכיתה, אותה המילה היוותה גם קלט וגם פלט .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר