עמוד:160

| מדריך למורה - פרק 7 160 מטרות פיתוח משחק המיועד לשני שחקנים . . 1 פיתוח מיומנויות "שימוש חוזר" בקוד : זיהוי קטע הקוד, העתקתו והתאמתו לצורך החדש . . מהלך השיעור ודגשים הציגו את המשחק "תפסו את הצלחת המעופפת – שני שחקנים" . . 1 ודאו ששפת המקלדת היא אנגלית והדגימו את השימוש במקשים a ו- s . דיון : . בקשו מהתלמידים לתאר את ההתנהגות של הברק, של עילאי ושל הצלחת המעופפת, ושאלו באילו הוראות אפשר להשתמש כדי לכתוב את המשחק . התסריטים של הברק והצלחת המעופפת זהים לתסריטים במשחק הקודם . הדמות של עילאי חדשה ומתנהגת כך : כאשר לוחצים על המקשים a ו- s מתבצעת תנועה שמאלה וימינה ( ההוראות פנה לכיוון וזוז ) . כאשר לוחצים על מקש הרווח עילאי משוגר ( ההוראות פנה לכיוון מעלה וזוז עטופות בלולאת לעולמים ) . בדומה לברק - אם הוא נוגע בצלחת הוא משמיע צליל פגיעה וחוזר למיקומו ההתחלתי . אם הוא נוגע בקצה - הוא חוזר למיקומו ההתחלתי . כדי לכתוב את הקוד למשחק פתחו את המשחק ״תפסו את הצלחת המעופפת" שבניתם קודם וצרו . עותק שלו . הוסיפו עוד דמות לפי בחירתכם . הדגימו העתקת קוד מדמות הברק לדמות החדשה ( עילאי ) . גררו את התסריט שברצונכם להעתיק . מאזור התסריטים של דמות הברק ו"הכניסו" אותו לדמות שהוספתם : תפסו את הצלחת המעופפת – שני שחקנים  פרק 7 . עכשיו כולם ביחד !  א . מתרגלים ריבוי דמויות דמות 150 - 130 - עילאי כיווןגודל y x 100 90 הצגה ברק צלחת מעופפת עילאי חץ ימני כאשר נלחץ מקש 90 פנה לכיוון 10 זוז צעדים

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר