עמוד:139

מדריך למורה - פרק 6 | 139 פתחו את המשחק שהכנתם בפרק הקודם ותקנו את ארבע התופעות : . 3 תיקון בעיית היציאה בתחילת המשחק הנגרמת בלחיצה על המקש 7 : א . שאלו את התלמידים באיזו לבנה היו משתמשים כדי לתקן את הבעיה ( אם . . . אחרת ) . והציעו קוד זה : כאשר נלחץ מקש 7 : אם יוני נמצא בחדר 3 הרקע ישתנה ליציאה . אם יוני לא נמצא בחדר 3 תופיע הוראת אמור "נסו רמז אחר" . טיפול בבדיקת צבע המפתח : ב . תקנו את בדיקת צבע המפתח בחדר הראשון כך שהיא תגרום למעבר לחדר השני רק אם יוני אכן נמצא בחדר הראשון : דגשים המשתנה שם הרקע נמצא בקבוצה מראה ( יש לבחור שם או מספר ) . תזכורת : הטקסט "חדר 1 " צריך להיות זהה לשם המוגדר בלשונית רקעים ( ללא רווחים נוספים אחרי הספרה 1 . כלומר "חדר 1 " ולא "חדר 1 " או "חדר 1 " ) , משום שהמחשב מבצע השוואה מלאה ומדויקת של המילים ( פתרון מוצע הוא שימוש במספר הרקע ולא בשמו ) . בקשו מהתלמידים להסביר את משמעות המילה וגם : שני דברים חייבים להתקיים : שם הרקע הוא "חדר 1 " וגם יוני נוגע בצבע המפתח . זכרו להדגים את הצורך בתיקון זה באמצעות נגיעה במסגרת המוזהבת בחדר 3 . הערות : 1 . אפשר היה לייצר את המפתח כדמות ולהשתמש בהוראה אם נוגע בדמות . תוכלו למצוא הרחבה על נושא ריבוי הדמויות ביחידה הבאה . אחרת נסו רמז אחר אמור למשך 2 שניות יציאה קבע רקע ל אם שם חדר 3רקע = אז Alien Creak1 נגן צליל 7 כאשר נלחץ מקש כל הכבוד ! אמור חדר 2 קבע רקע ל 115 - y : 220 - קפוץ אל x : 2 אמור נסו ללחוץ על מקש הרווח למשך שניות לעולמים נוגע בצבע ? וגםאם חדר 1רקעשם = אז Door Creak נגן צליל

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר