עמוד:112

| מדריך למורה - פרק 5 112 היכנסו לבניית המשחק והציגו את הרקעים ואת דמותו של יוני ( או בחרו רקעים ודמויות משלכם ) . . 3 סמנו את הבמה והציגו את הרקעים השונים תחת הלשונית . 4 רקעים . כעת סמנו את דמותו של יוני וכתבו עבורו את קוד המשחק . אתחלו את הרקע כך שיתחיל תמיד מ"חדר 1" בכל לחיצה על הדגל הירוק . הוסיפו לתסריט זה את הוראת ניגון הצליל . ( הקפידו להשתמש בלבנה נגן צליל עד לסיום ולא נגן צליל . . . ) בתסריט נפרד : אתחלו את גודלו של יוני ( כך שיהיה . 5 קטן יותר ) , את המיקום שלו ( כך שיעמוד בכניסה לחדר ) ואת כיוון ההתקדמות שלו : הערות : קוד זה ייכתב בתסריט נפרד מהתסריט הקודם, שכן בהמשכו תהיה לולאת לעולמים הבודקת א . אם יוני נגע בצבע המפתח . שתי לולאות לעולמים הפועלות במקביל מחייבות שני תסריטים . אתחול הכיוון במשחק זה אינו הכרחי, אך כדאי להדגים זאת כדי ליצור הרגלי תכנות נכונים . ב . שאלה : אילו הוראות תנועה יאפשרו ליוני לנוע בלחיצה על החיצים ? הוסיפו קוד כך שבלחיצה על מקשי החיצים יוני ינוע 10 צעדים בכיוון המתאים ( בדומה מאוד ליחידה הקודמת "עכבר במבוך - בתוספת חיצים", אלא שכאן סוג הסיבוב הוא שמאל-ימין כי יוני אינו במבט-על כמו העכבר ) : בדקו אם קרה שיוני נפל הצידה ושנו את כיוון הסיבוב לשמאל-ימין . כאשר לוחצים על חדר 1 קבע רקע ל לעולמים Wolf Howl נגן צליל עד לסיום כאשר לוחצים על 60 קבע גודל ל % y : 120 - קפוץ אל x : 195 - 90 פנה לכיוון חץ שמאלי כאשר נלחץ מקש 90 - פנה לכיוון 10 זוז צעדים חץ ימני כאשר נלחץ מקש 90 פנה לכיוון 10 זוז צעדים חץ מעלה כאשר נלחץ מקש 0 פנה לכיוון 10 זוז צעדים חץ מטה כאשר נלחץ מקש 180 פנה לכיוון 10 זוז צעדים

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר