עמוד:13

ב . יחס מצומצם ב פעילות 3 כדאי להסב את תשומת לב התלמידים ליחס המבוקש ( היחס בין מספר העגבניות למספר המלפפונים ולא להיפך ) . כיוון שכאן לראשונה אין טבלה, התלמידים עלולים להתבלבל ולכתוב את היחס ההפוך . מומלץ לעודד את התלמידים להשתמש בעצמים מוחשיים על ידי סידורם בקבוצות או להיעזר בציורים, בדומה לציורים שבדוגמה . הינה הפתרונות לפעילות זו : 3 . תלמידי כיתות ה בבית הספר "תלמים" קטפו עגבניות ומלפפונים מגינת הירק שלהם והכינו מהם סלט ירקות . מה היחס המצומצם בין מספר העגבניות למספר המלפפונים בסלט של כל כיתה ? אפשר להיעזר בציורים במחברת . 7 עגבניות ו- 7 מלפפונים היחס המצומצם בין מספר העגבניות למספר המלפפונים הוא . 12 עגבניות ו- 2 מלפפונים היחס המצומצם בין מספר העגבניות למספר המלפפונים הוא . כיתה ה 3 כיתה ה 2 14 עגבניות ו- 9 מלפפונים היחס המצומצם בין מספר העגבניות למספר המלפפונים הוא . 4 עגבניות ו- 12 מלפפונים היחס המצומצם בין מספר העגבניות למספר המלפפונים הוא . כיתה ה 5 כיתה ה 4 2 עגבניות ו- 10 מלפפונים היחס המצומצם בין מספר העגבניות למספר המלפפונים הוא . 3 עגבניות ו- 9 מלפפונים היחס המצומצם בין מספר העגבניות למספר המלפפונים הוא . כיתה ה 7 כיתה ה 6 9 עגבניות ו- 3 מלפפונים אפשר לסדר את הירקות כך שלכל 3 עגבניות מתאים מלפפון אחד . היחס המצומצם בין מספר העגבניות 1 : 3 למספר המלפפונים הוא . כיתה ה 1 1 : 1 9 : 14 5 : 1 1 : 6 3 : 1 3 : 1 ד וג מ ה 13

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר