עמוד:10

א . יצירת כמויות לפי יחס נתון 3 . בכל שורה, המנה של כל זוג מספרים המתארים את מספר סוכריות התפוז ומספר סוכריות הקפה היא שווה . שימו לב שעובדה זו נובעת ישירות מכך שהיחס בין מספרי הסוכריות קבוע . אולם בשלב זה עובדה זו אינה ברורה מאליה לתלמידים . דוגמאות : 5 . 2 = 2 : 5 5 . 2 = 40 : 100 5 . 2 = 8 : 20 באותו האופן אפשר לחשב גם את המנות האלה ולגלות שהן שוות : 4 . 0 = 5 : 2 4 . 0 = 100 : 40 4 . 0 = 20 : 8 בהכללה זו עוסקים בשתי השאלות האחרונות של ה דיון ולאחריה מופיע הכלל : היחס בין מספר כלשהו למספר אחר שווה למנה המתקבלת מחילוק המספר במספר האחר . ב פעילות 6 ( עם המורה ) מופיעה בעיה ראשונה בסדרת בעיות ושמה "אוכל, שתייה ומספרים מדויקים", ובהן היחס מופיע בהקשר של טעם : לשני משקאות שיחסי הכמויות בין המרכיבים שלהם שווים יש אותו הטעם . סדרת הבעיות מופיעה לכל אורך הפרק, ואפשר להוסיף שאלות סביב אותה מסגרת סיפורית . אפשר גם להציע לתלמידים להמציא מאכלים בעצמם, לציין את היחסים שבין המרכיבים ולמצוא כמויות שונות המתאימות לאותו הטעם . כ תב תרי - צורות ב מ קו מ פ רי עמוד 10 ב פעילות 7 מומלץ לבקש מהתלמידים לקרוא בקול את המשפט הכתוב במסגרת הירוקה ולשים לב לסדר הקריאה הנכון : היחס בין עיגול למשולש הוא חמש לשבע . הינה פתרונות אפשריים של הפעילות : 7 . אילו מספרים מתאימים לצורות ? כתבו 3 אפשרויות . = = = = = = היחס בין ל- הוא 7 : 5 10 50 2014 2870 ייתכנו פתרונות רבים נוספים . ב פעילות 8 התלמידים בודקים אילו שקיות מקיימות את היחס הנתון בשאלה . ה דיון המופיע לפני הפעילות מציע לתלמידים שתי אסטרטגיות אפשריות לפתרון . כדאי לעודד אותם להציע דרכים נוספות לפתרון : 10

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר