עמוד:6

פעילות הפתיחה בפעילות הפתיחה אין עדיין עיסוק ביחס במובן המתמטי-פורמלי אלא במובן האינטואיטיבי בלבד . על כל השאלות בדיון אפשר לענות בהתבסס על ידע קודם בפתרון בעיות . על ידי שכפול של התבנית אפשר ליצור חבילות שונות של סוכריות שיש בהן אותו היחס בין צבעי הסוכריות . התלמידים יכולים לפעול כאן באופן מוחשי . לדוגמה, בחבילה המכילה את התבניות האלה : יש 6 סוכריות תות ו- 9 סוכריות בננה ( 15 סוכריות בסך הכול ) . בשאלה האחרונה ב דיון חשוב להדגיש שהיא עוסקת רק במספר סוכריות הבננה ולא במספר הסוכריות הכולל . על התלמידים לשים לב שבתבניות של פס ייצור 1 יש בכל תבנית 3 סוכריות בננה, ולכן יש אפשרות לייצר בפס זה 18 סוכריות בננה ( כי 18 הוא כפולה של 3 ) , ואילו ב פס ייצור 2 יש בכל תבנית 4 סוכריות בננה . 18 אינו כפולה של 4 , ולכן בפס ייצור 2 אי אפשר לייצר כמות זו . בשלב זה לא מצפים מהתלמידים לדבר על כפולות ומספיקים כאן הסברים הנשענים על המחשה בציור . א נ י א ו ל י ק ט נ ה ב י ח א ל י כ , א ב ל ג ל י מ ג י ע י ח ה ו ל ! ד י ל ד ר ו ע ל י נ ו ! מ ח א ת ה נ מ ל י 6

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר