עמוד:158

| מדריך למורה - פרק 7 158 מטרות פיתוח משחק המיועד לשני שחקנים . . 1 פיתוח מיומנויות "שימוש חוזר" בקוד : זיהוי קטע הקוד, העתקתו והתאמתו לצורך החדש . . 2 מהלך השיעור ודגשים הציגו את המשחק "תפסו את הצלחת המעופפת – שני שחקנים" . . 1 ודאו ששפת המקלדת היא אנגלית והדגימו את השימוש במקשים a ו- s . דיון : . 2 בקשו מהתלמידים לתאר את ההתנהגות של עילאי, של הברק ושל הצלחת המעופפת, ושאלו באילו הוראות יש להשתמש כדי לכתוב את התסריטים שלהם . התסריטים של הברק והצלחת המעופפת זהים לתסריטים במשחק הקודם . הדמות של עילאי חדשה ולהלן ההתייחסות אליה : כאשר לוחצים על המקשים a ו- s מתבצעת תנועה שמאלה וימינה ( ההוראות פנה לכיוון וזוז ) . כאשר לוחצים על מקש הרווח עילאי משוגר ( ההוראות פנה לכיוון מעלה וזוז עטופות בלולאת לעולמים ) . כדי לכתוב את הקוד למשחק פתחו את המשחק ״תפסו את הצלחת המעופפת" שבניתם קודם וצרו . 3 עותק שלו . הוסיפו עוד דמות לפי בחירתכם . הדגימו העתקת קוד מדמות הברק לדמות החדשה ( עילאי ) . גררו את התסריט שברצונכם להעתיק . 4 מאזור התסריטים של דמות הברק ו"הכניסו" אותו לדמות שהוספתם : תפסו את הצלחת המעופפת – שני שחקנים  פרק 7 . עכשיו כולם ביחד !  א . צלחות מעופפות דמות 150 - 130 - עילאי כיווןגודל y x 100 90 הצגה ברק צלחת מעופפת עילאי חץ ימני כאשר נלחץ מקש 90 פנה לכיוון 10 זוז צעדים

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר