עמוד:128

| מדריך למורה - פרק 5 128 עט על הבמה  פרק 5 . בונים מבוכים ומציירים  ב . מציירים בכיף מטרות הקניית מיומנויות של הוספת כלי ציור למשחקים תוך שילוב הוראות מהקבוצות תנועה ועט . . 1 הדגמת העוצמה של שפת מחשב : בניית יישומון שכמותו עדיין לא ראו התלמידים, תוך יישום הכלים . 2 הקיימים בלבד וללא לימוד של הוראות חדשות . מהלך השיעור ודגשים הציגו את היישומון "עט על הבמה" . הדגימו את השימוש במקשים חץ מעלה ( להרמת העט ) וחץ מטה . 1 ( להורדת העט ) , וכתבו שם כלשהו בעזרת העכבר . בשניות הראשונות לאחר הלחיצה על הדגל הירוק מוצגות ההוראות ולכן לא תוכלו לצייר בזמן זה . דיון : . 2 בקשו מהתלמידים לתאר את ההתנהגות של דמות העט ביישומון . א . תשובה : ביישומון זה מציירים באמצעות תזוזה של העכבר . בלחיצה על חץ מטה העט מתחיל לצייר בעזרת העכבר . בלחיצה על חץ מעלה העט מפסיק לצייר . בכל הפסקה העט משנה את צבעו . הדגימו לתלמידים ציור או כתיבה . שאלה : באילו הוראות שלמדתם אפשר להשתמש כדי לכתוב את היישומון ? ב . תשובה : הוראת קפוץ אל מצביע העכבר, עטופה בהוראת לעולמים המופעלת כאשר לוחצים על הדגל הירוק – למעקב אחר ציורו של המשתמש ; הוראת שנה צבע עט ב . . . לשינוי צבעו של העט, הוראות עט מטה ועט מעלה המופעלות כל אחת על ידי האירועים כאשר נלחץ מקש חץ מטה וכאשר נלחץ מקש חץ מעלה . בקשו מהתלמידים לכתוב אלגוריתם מילולי במחברת ולתכנן את היישומון שלהם לפני שתבנו אותו . 3 יחד איתם בכיתה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר