עמוד:110

| מדריך למורה - פרק 5 110 היכנסו לבניית המשחק והציגו את הרקעים ואת דמותו של יוני ( או בחרו רקעים ודמויות משלכם ) . . 3 סמנו את הבמה והציגו את הרקעים השונים תחת הלשונית רקעים . כעת סמנו את דמותו של יוני . 4 וכתבו עבורו את קוד המשחק . אתחלו את הרקע כך שיתחיל תמיד מ"חדר 1 " בכל לחיצה על הדגל הירוק . הוסיפו לתסריט זה את הוראת ניגון הצליל . ( הקפידו להשתמש בלבנה נגן צליל עד לסיום ולא נגן צליל . . . ) אתחלו את גודלו של יוני ( כך שיהיה קטן יותר ) , את המיקום שלו ( כך שיעמוד בכניסה לחדר ) ואת . 5 כיוון ההתקדמות שלו : הערה : אתחול הכיוון במשחק זה אינו הכרחי, אך כדאי להדגים זאת כדי ליצור הרגלי תכנות נכונים . שאלה : אילו פקודות תנועה יאפשרו ליוני לנוע בלחיצה על החיצים ? הוסיפו קוד כך שבלחיצה על מקשי החיצים יוני ינוע 10 צעדים בכיוון המתאים ( בדומה מאוד ליחידה הקודמת - "עכבר במבוך - בתוספת חיצים", אלא שכאן סוג הסיבוב הוא שמאל-ימין כי יוני אינו במבט-על כמו העכבר ) . בדקו אם קרה שיוני נפל הצידה ושנו את כיוון הסיבוב לשמאל-ימין . כאשר לוחצים על חדר 1 קבע רקע ל לעולמים Wolf Howl נגן צליל עד לסיום כאשר לוחצים על 60 קבע גודל ל % y : 70 - קפוץ אל x : 195 - 90 פנה לכיוון חץ שמאלי כאשר נלחץ מקש 90 - פנה לכיוון 10 זוז צעדים חץ ימני כאשר נלחץ מקש 90 פנה לכיוון 10 זוז צעדים חץ מעלה כאשר נלחץ מקש 0 פנה לכיוון 10 זוז צעדים חץ מטה כאשר נלחץ מקש 180 פנה לכיוון 10 זוז צעדים

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר