עמוד:99

מדריך למורה - פרק 4 | 99 רוב שואל על פרק 4 עינב שיחקה במשחק "קודי תופס מטבעות" לפי הקוד שלפניכם . א . קודי תפס את המטבע הזהוב 3 פעמים, אך הניקוד בסיום המשחק היה 5 . איך זה ייתכן ? איזו שורת קוד חסרה כדי שהקוד יפעל כראוי ? ב . גם גיל שיחק במשחק "קודי תופס מטבעות" שנכתב בעזרת ג . הקוד שלפניכם . הוא נגע בצבע האפור 5 פעמים וראה שערך המשתנה חיים ירד ל- 0 , אך המשחק המשיך . מדוע זה קרה ? תקנו את הקוד כך שיפעל כראוי : 0 ל ניקוד קבע כאשר לוחצים על קודי הולך 1 קבע תלבושת ל לעולמים נוגע בצבע ? אם אז מיאו נגן צליל הצלחתי ! אמור למשך 1 שניות 1 ב ניקוד שנה חיים 0 = אם אז לעולמים כאשר לוחצים על נוגע בצבע ? אם אז הכל עצור מיאו 2 נגן צליל אאוץ׳ ! אמור למשך 1 שניות 5 ל חיים קבע 1 - ב חיים שנה עינב לא אתחלה את ערך המשתנה ניקוד לאפס . הבדיקה אם המשתנה חיים שווה לאפס נעשתה לפני הכניסה ללולאה . היא התבצעה פעם אחת בזמן האתחול ולמעשה לא התבצעה עוד בזמן המשחק . חשוב להזכיר לתלמידים שאתחול הוא אוסף של הוראות שמטרתן להבטיח שהתסריט יתחיל תמיד במצב הרצוי . הוראות של אתחול נכתבות מיד מתחת לאירוע כאשר לוחצים על הדגל הירוק . חיים 0 = אם אז הכול עצור לעולמים 1 - ב חיים שנה מיאו 2 נגן צליל 1אאוץ׳ ! אמור למשך שניות נוגע בצבע ? אם אז כאשר לוחצים על 5 ל חיים קבע

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר