עמוד:94

| מדריך למורה - פרק 4 94 מטרות חיזוק תחושת ההצלחה בתכנון של תנועה בסרטון . . 1 תרגול השימוש בהוראה גלוש ל . . . בשפת סקראץ' . . 2 מהלך השיעור ודגשים הציגו את הסרטון "משחק כדור" . . 1 דיון : . 2 שאלה : באילו הוראות תשתמשו כדי לגרום לכדור לנוע בין החברים ? הסבירו : תשובה : נורה לכדור לזוז בין הדמויות בעזרת ההוראות גלוש ל . . . , ונעטוף אותן בהוראה לעולמים אם נרצה שהמשחק לא ייפסק . יש לאתחל את מיקום הכדור בעזרת ההוראה קפוץ אל . . . היכנסו לבניית הסרטון והציגו את הדמויות שהוכנו מראש ( תוכלו כמובן להשתמש ברקע ובדמויות . 3 משלכם ) . בחרו את דמות הכדור, כדי לכתוב עבורה את הקוד . גררו את ההוראה גלוש ל . . . אל אזור התסריטים . 4 ובחרו את הדמויות השונות מתוך התפריט שבהוראה זו . הוסיפו את האירוע כאשר לוחצים על הדגל הירוק והפעילו את הקוד . שאלה : איזו הוראה תוכלו להוסיף לקוד של הכדור כדי שהחברים ימשיכו למסור זה לזה את הכדור . 5 ללא הפסקה ? תשובה : הוראת לעולמים . הוסיפו הוראה זו . הפעילו את הקוד מספר פעמים ושאלו : האם בכל פעם שלוחצים על הדגל הירוק המשחק מתחיל . 6 מפז ? הוסיפו בתחילת התסריט את ההוראה קפוץ אל . . . לאתחול מיקום הכדור כך שהמשחק תמיד יתחיל מפז . שאלו את התלמידים מה ישנה את מהירות הכדור . הדגימו לתלמידים כיצד שינוי מספר השניות . 7 בהוראה גלוש ל . . . משפיע על מהירות הכדור . הקטנת הזמן תגרום לכדור לנוע במהירות גבוהה יותר . הרחבה : החליפו את ההוראה גלוש 1 שניות לדמות בהוראה גלוש 1 שניות ל- y : x : , כדי לדייק יותר . 8 במיקום הכדור ( כך שיהיה באזור הרגליים וייראה כבעיטה ) . תוכלו לשאול את התלמידים מה דעתם על כך ולדון בהבדל בין שתי ההוראות . אפשרו לתלמידים להתנסות בכתיבת התסריט . הציעו להם לשחק עם מהירות הכדור, להוסיף . 9 דמויות ולהוסיף קריאות של כל דמות כאשר היא תופסת את הכדור . לחלופין תוכלו להציע להם לבנות משחק עם תנועה של חפץ או דמות . משחק כדור  פרק 4 . יש תוצאות !  ד . על מכשפים ורוחות רפאים

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר