עמוד:84

| מדריך למורה - פרק 4 84 תוכלו לכתוב את הקוד עם התלמידים ללא אתחול המשתנה ולהדגים את . 6 הצורך באתחול על ידי שתי הפעלות של המשחק . אתחלו את המשתנה כך שהניקוד ייקבע ל- 0 כאשר לוחצים על הדגל הירוק . הוסיפו את ההוראות המתאימות לאירוע כאשר לוחצים על דמות זו : . 7 קודי ישנה תלבושת, ימתין שנייה ( בזמן זה תתבצע בדיקה אם הוא נוגע במכשול או במטבע ) ויחזור למקומו ולתלבושת הקודמת שלו : הוסיפו לתסריט האירוע כאשר לוחצים על הדגל הירוק את אתחול התלבושת . . 8 הפנו את התלמידים לכתיבת התסריט והרחבתו . . 9 הערה : זכרו לשמור את הפרויקט לצורך שימוש ביחידה הבאה . כאשר לוחצים על 0 ל ניקוד קבע כאשר לוחצים על דמות זו 1 חכה שניות קודי הולך 1 קבע תלבושת ל קודי קופץ קבע תלבושת ל רוב שואל על משתנים רוני ויוני כתבו קוד למשחק "תופסים רוח רפאים" : מה ההבדל בין קטעי הקוד שכתבו רוני ויוני ? א . האם הם יפעלו באותו האופן ? הסבירו : ב . איזה קוד ברור יותר ? ג . מדוע חשוב שהקוד יהיה ברור ? ד . הקוד של יוניהקוד של רוני כאשר לוחצים על דמות זו כאשר לוחצים על דמות זו מיקום אקראי קפוץ אל רוח רפאים 10 שנה אפקט ב כאשר לוחצים על 0 ל ניקוד קבע לעולמים מיקום אקראי קפוץ אל רוח רפאים 10 שנה אפקט ב כאשר לוחצים על 0 ל מטבעות קבע לעולמים 1 ב ניקוד שנה 1 ב מטבעות שנה אני נעלמת . . . 1 אמור למשך שניות אני נעלמת . . . 1 אמור למשך שניות ההבדל הוא בשם המשתנה : רוני קרא למשתנה ניקוד, ויוני קרא למשתנה מטבעות . כן, אין הבדל באופן הפעולה של הקוד כי שם המשתנה לא משפיע על כך . הקוד של רוני ברור יותר כי רוני נתן למשתנה שם יותר משמעותי : ניקוד . חשוב שהקוד יהיה ברור כדי שאדם שיקרא את הקוד יוכל להבין כיצד הקוד פועל ולשנותו, וגם כדי שבקריאה חוזרת נבין מה כתבנו ונוכל לבצע שינויים ביתר קלות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר