עמוד:83

מדריך למורה - פרק 4 | 83 מטרות ביסוס תחושת ההצלחה של התלמידים בפעולה של הוספת ניקוד למשחקים וכן שיפור יכולותיהם . 1 להרחבת משחקים שיש בהם הפחתת ניקוד . תרגול הגדלה והקטנה של ערך משתנה בשפת סקראץ' . . 2 מהלך השיעור ודגשים הציגו את המשחק "קודי תופס מטבעות – בתוספת ניקוד" . . 1 דיון : . 2 בקשו מהתלמידים לתאר את ההתנהגות של קודי במשחק . א . תשובה : כאשר לוחצים על דמותו של קודי, הוא קופץ ומנסה לתפוס מטבע או לדלג מעל מכשול . בכל פעם שקודי מצליח לתפוס את המטבע הוא זוכה בנקודה . בכל פעם שקודי נתקל במכשול הוא מפסיד נקודה . שאלה : באילו הוראות שלמדתם אפשר להשתמש כדי לכתוב את המשחק ? ב . תשובה : הוראת שנה ניקוד ב . . . לעדכון המשתנה ניקוד, הוראת קבע ניקוד ל . . . לאתחול המשתנה ניקוד, והוראת קבע תלבושת ל . . . כדי לקפוץ ולתפוס את המטבע . פתחו את המשחק "קודי תופס מטבעות" שבניתם . שמרו עותק ותנו שם חדש . הציגו את את הקוד . 3 ההתחלתי ללא המשתנה . צרו משתנה בשם "ניקוד" באמצעות הכפתור צור משתנה בקבוצה משתנים . . 4 הוסיפו את הקוד הזה, כך שירוץ לעולמים בלחיצה על הדגל הירוק : . 5 אם קודי נוגע בצבע זהוב ( מטבע ) , אז שנו את הניקוד ב- 1 . אם קודי נוגע בצבע אפור ( במכשול ) , אז שנו את הניקוד ב- ( 1 - ) . הערה : יש להוסיף את בדיקת הצבעים בתסריט שמופעל בלחיצה על הדגל הירוק ולא בתסריט הלחיצה על הדמות . הוספה של הוראת לעולמים לתסריט שמופעל על ידי לחיצה על הדמות תגרום לכך שבלחיצה על הדמות לא יקרה דבר כיוון שהלולאה תמשיך לרוץ לעולמים ולא תאפשר להגיב ללחיצות נוספות על הדמות . נוגע בצבע ? אם אז אאוץ׳ ! אמור למשך 1 שניות הצלחתי ! אמור למשך 1 שניות נוגע בצבע ? אם אז 1 ב ניקוד שנה 1 - ב ניקוד שנה  פרק 4 . יש תוצאות !  א . מוסיפים ניקוד קודי תופס מטבעות – בתוספת ניקוד

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר