עמוד:82

| מדריך למורה - פרק 4 82 פעילות בכיתה - ריקוד שורות מטרת המשחק היא להכיר את המונח משתנה באמצעות משחק חווייתי וזיהוי קווי הדמיון לפעילות המחשב : רפלקציה שאלה : מדוע היה צריך לכתוב את המספר על דף ? מסקנה : הדף שומר על המספר שבחרנו כדי שלא נשכח אותו וכדי שהתלמידים האחרים ידעו שזה באמת המספר שנבחר . כשרוצים לבדוק מה היה המספר ניגשים לדף . שאלה : מה היה קורה למספר שכתבנו על הדף, לו היינו משחקים שוב ובוחרים מספר אחר ? מסקנה : כאשר משחקים מספר פעמים, המספרים על אותו הדף משתנים בכל פעם . כלומר הערך הקודם נמחק ומופיע אחר במקומו . שאלה : איך זה דומה למשתנה בסקראץ' ? מסקנה : משתנה בסקראץ' הוא מעין "קופסה" בזיכרון המחשב שבתוכה אפשר לשמור ערכים, כמו מספרים . הערך השמור במשתנה יכול להשתנות . כעת תוכלו להסביר כי אלגוריתמים רבים משתמשים במשתנים . תוכלו להציע לתלמידים לכתוב במחברת אלגוריתם מילולי למשחק משלהם הכולל משתנים . לאחר שכתבו אותו במחברת הם יוכלו לכתוב את האלגוריתם בסקראץ' . קוד מלא למשחק : . 11 כאשר לוחצים על דמות זו 1 ב ניקוד שנה 0 y : 0 קפוץ אל x : רוח רפאים לעולמים laugh - male נגן צליל מיקום אקראי קפוץ אל 10 ב רוח רפאים שנה אפקט אני נעלמת . . . 1 אמור למשך שניות 0 ל ניקוד קבע אמור נסו לתפוס אותי בעזרת העכבר למשך 5 שניות כאשר לוחצים על

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר