עמוד:74

| מדריך למורה - פרק 3 74 בחרו את קודי כדי לכתוב את התסריט עבורו . בלשונית תסריטים גררו את לבנת הרקע הבא . לחצו . 4 עליה וראו את הרקע משתנה . הדגימו את אשליית התנועה על ידי לחיצה חוזרת על הלבנה . הסבירו : מעבר מהיר מאוד של תמונות נראה לנו כמו תנועה בסרט . כך יוצרים אנימציה, כלומר אשליה של תנועה ; לכן כדאי להחליף רקע כל חצי שנייה . ( אולי בשלב זה תלמידים ירצו לספר על אנימציות שיצרו מציורים . ) הוסיפו לתסריט את אירוע הלחיצה על הדגל הירוק, הוראת חכה ולולאת לעולמים : . 5 בתסריט זה חסרה פעולת אתחול הרקע ( קביעת רקע התחלתי לפני הלולאה ) . הפעילו קוד זה ועודדו . 6 את התלמידים לחשוב מה חסר . הוסיפו בתחילת התסריט את אתחול הרקע : לבנת קבע רקע ל . . . בניית האלגוריתם של קודי : . 7 בעזרת שאלות מנחות הוסיפו את הוראת התנאי : אם קודי נתקל במכשול אז הוא אומר "אאוץ' ! " . כדאי להזכיר שהביטוי שנבדק הוא "קודי נתקל במכשול" : אפשרו לתלמידים להמשיך את כתיבת התסריט בזמן העבודה העצמית . שימו לב שבתסריט של . 8 קודי התנאי נמשך לעולמים ולכן יהיה בתוך לולאת לעולמים . לעולמים 5 . 0 חכה שניות הרקע הבא כאשר לוחצים על כאשר לוחצים על שמיים קבע רקע ל שמיים שמיים מטבע 1 שמיים מטבע 2 שמיים מטבע 3 שמיים מטבע 4 נוגע בצבע ? אם אז אאוץ׳ ! 2 אמור למשך שניות

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר