עמוד:68

| מדריך למורה - פרק 3 68 מכשף נוגע בשמיים מטרות בניית משחקים שבהם ניצחון מוגדר כנגיעה בצבע ( למשל משחקי בועות צבעוניות ) . . 1 היכרות עם ההוראה אם נוגע בצבע אז . . . . 2 הערה : בסוף יחידה זו מובאת הצעה לפעילות לכיתה בנושא משפטי תנאי . לשיקול המורה היכן לשלבה . מהלך השיעור ודגשים הציגו את הסרטון "מכשף נוגע בשמיים" : . 1 ההפעלה היא בלחיצה חוזרת על הדגל . כדאי לרמוז שלא נוח ללחוץ שוב ושוב על הדגל ( כטריגר ליחידה הבאה ) . בתרחישים נדירים ( כאשר קצה הכובע נוגע בכחול אך המכשף נראה כולו לא בכחול ) , המחשב עלול לפרש זאת כ"נוגע בשמיים" אף על פי שלא נראה לנו שהוא נוגע בשמיים . דיון : . 2 בקשו מהתלמידים לתאר את ההתנהגות של שי המכשף . א . תשובה : בכל לחיצה על הדגל הירוק שי קופץ למקום אקראי . כשהוא מצליח לגעת בשמיים הוא אומר "אני נוגע בשמיים ! " . שאלה : איזו הוראה שלמדתם תאפשר לשי לקפוץ ? ב . תשובה : קפוץ אל מקום אקראי . שאלה : איזו הוראה תאפשר לבדוק אם שי נוגע בשמיים ? ג . תשובה : אם נוגע בצבע . . . אז . . . היכנסו לפתיח של הסרטון הכולל את דמותו של שי המכשף ואת הרקע המתאים . . 3 בקשו מהתלמידים להציע כיצד יש להתחיל, ולאחר מכן כתבו את הקוד הזה : מיקום אקראי קפוץ אל כאשר לוחצים על  פרק 3 . כותבים יישומונים  ב . משחקי חלל

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר