עמוד:66

| מדריך למורה - פרק 3 66 דגשים משפטים מהמבנה "אם . . . אז . . . " נקראים ״משפטי תנאי", לדוגמה, המשפט " אם החללית נוגעת ב כוכב הלכת, אז היא אומרת 'נוחתים ! '" הוא משפט תנאי . הלבנה אם . . . אז . . . שייכת לקבוצה בקרה . בהוראה זו בודקים את התנאי הכתוב בחיישן . הוראת תנאי בודקת אם ביטוי הוא נכון או לא נכון ופועלת בהתאם . קושי צפוי : אין "אולי נכון" או "חצי נכון" . אם הביטוי נכון, ההוראות שבתוך השקע של משפט התנאי יבוצעו . אם הביטוי לא נכון, ההוראות שבתוך השקע של משפט התנאי לא יבוצעו . כדי להכניס את החיישן המשושה נוגע ב . . . לתוך הלבנה אם . . . אז . . . יש להצמיד את הקודקוד הימני שלו לקודקוד הימני של המקום הריק בלבנה עד שמתקבלת מסגרת לבנה זוהרת . אפשרו לתלמידים לכתוב את היישומון ולהוסיף את הבדיקה אם החללית נוגעת באסטרואיד . . 6 הציעו לתלמידים להוסיף צלילים ותלבושות מתאימים . שימו לב שעל ההוראה נגן צליל להיכתב לפני ההוראה אמור כדי שייווצר הרושם ששתי ההוראות מתבצעות בו-זמנית . רוב שואל על משפטי תנאי מתי משתמשים בהוראה אם . . . אז . . . ? א . מתי תאמר החללית "נוחתים ! " על פי הקוד שלפניכם ? נוגע ב אסטרואיד ? אם אז 2נוחתים ! אמור למשך שניות הביטו במצב החללית באיור שמשמאל וענו : ב . האם במצב זה תציג הלבנה של החללית נוגע ב אסטרואיד ? את הערך נכון ? האם במצב זה תציג הלבנה של החללית נוגע ב כוכב לכת ? את הערך נכון ? כשרוצים שפעולות יתרחשו רק במצבים מסוימים . החללית תאמר "נוחתים ! " ברגע שהיא תיגע באסטרואיד . כן לא

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר