עמוד:10

| מדריך למורה - לפני שמתחילים ! 10 בנוסף, ייתכן שתלמידים המתקדמים מאוד בכתיבת קוד יתעכבו על נושאים כגון ציור דמויות או בחירת צלילים . כדי שייווצר איזון בכיתה, רצוי לתת להם לעבוד בקצב שלהם . דרך נוספת ליצירת איזון היא שימוש בתרגול "רוב שואל" המובא בסוף כל יחידה ומאפשר העמקה לתלמידים שסיימו את עבודתם וממתינים . יש ערך מוסף בניסיון לפתור את תרגול "רוב שואל" ללא כתיבת הקוד והפעלתו, אלא תוך כדי חשיבה וניתוח . מומלץ ללמד את התלמידים להשתמש בספר הלימוד . כדאי להראות שבספר יש רצף הוראות גרפי . 3 ולכל הוראה יש את הקבוצה שלה . מניסיוננו, בשלבים הראשונים התלמידים יושבים פסיביים ליד המחשב ומחכים לעזרה . תלמידים שילמדו לעבוד בעזרת ההוראות הגרפיות בספר יוכלו להתקדם באופן עצמאי . מומלץ להראות לתלמידים את אינדקס המשחקים שבסוף הספר . כדאי להרגיל את התלמידים לשתף את המשחקים והסרטונים שיצרו . הם ייהנו להציג את . 4 המשחקים שבנו לפני הוריהם וחבריהם, ולמורה יהיה מעקב מסודר לצורך הערכה . רצוי לתכנן זמן בסוף כל שיעור שבו יציגו התלמידים את עבודותיהם לפני הכיתה . השיתוף עם תלמידי הכיתה הוא חלק חשוב בתהליך . ניתן גם לאפשר לתלמידים לסיים את עבודותיהם בבית, ולפתוח את השיעור הבא בהצגתן . למארז הדיגיטלי מצורפות מצגות להעשרת השיעור . תוכלו להשתמש בהן כרצונכם . . 5 הצלילים הם חלק מרכזי בסקראץ' . מוזיקה מוסיפה קצב ומתח, מעלה חיוך ומפתיעה . סרטון או . 6 משחק ללא צלילים ייראו לתלמידים כלא עדכניים . אם אין רמקולים, בקשו מהתלמידים המעוניינים בכך להביא אוזניות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר