עמוד:9

מדריך למורה - לפני שמתחילים ! | 9 דרך ההוראה המומלצת בכל הפרקים בסדרה : הצגת יישומון מוכן – בשלב זה המיקוד אינו בכתיבת התסריט אלא בתוצאה הנראית על המסך . . 1 מומלץ תמיד : להזמין תלמידים להפעיל את היישומון כדי ליצור חוויית מעורבות והנאה . לשאול תלמידים מה קורה ביישומון כדי לפתח את מיומנויות תכנון התסריט לפני כתיבתו . כניסה לבניית היישומון, שמירתו ומתן שם משמעותי ; . 2 כתיבת התסריט בסביבת סקראץ' תוך כדי דיון עם התלמידים במליאת הכיתה בעזרת מחשב המורה המוקרן לתלמידים . עבודה עצמית או עבודה בזוגות מול המחשב ; ההמלצה היא שרק בשלב זה מסכי התלמידים יהיו פתוחים . . 3 הערה : בחלק העבודה העצמית המשימות בדרך כלל מוגדרות . עם זאת, כדאי לעודד תלמידים להשתמש בדמויות וברקעים משלהם, ליצור סיפור משלהם ואף להרחיב את הסרטונים כרצונם . כניסה לבניית היישומוןהדגמת יישומון מלא מעבר למסך מלא דרכי ההוראה ד דגשים נוספים לדרכי ההוראה דרך העבודה שהוצגה ( הצגת יישומון עובד ורק לאחריו כתיבת תסריט ולמידת ההוראות במקביל ) . 1 שונה מדרך העבודה שהתלמידים רגילים אליה במקצועות אחרים ( הקניה הדרגתית ) והיא נועדה ליצור מוטיבציה פנימית ללמידה . מטרת התוכנית היא פיתוח אוריינות טכנולוגית ודיגיטלית ופיתוח החשיבה האלגוריתמית תוך כדי יצירתיות . 2 והנאה . חשוב לשמור על האיזון העדין בין עידוד התלמידים לעצמאות, לחקר וליצירתיות ובין הרצון ללמד ולקדם את התלמידים בכיתה הטרוגנית . סיוע של מורה נוסף או של תלמיד / ת כיתה ו עשוי לתמוך בהוראה מסוג זה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר