עמוד:7

7 שהם מסוגלים ליהנות מעולם ספרותי עשיר ומגוון פי כמה . יש גם חשיבות בהצבת מודל אישי - המורה כאדם קורא . כשמורה קוראת בקול ונהנית מן הקריאה היא מעבירה למאזינים את התחושה שנעים לקרוא . הפעילויות בחוברת השתדלנו לגוון בסוגי הפעילויות הבאות בעקבות הקריאה בטקסטים, כדי לאפשר לתלמידים שונים למצוא בחוברת פעילויות שיעניינו אותם, וכן כדי לזמן להם התנסויות בסוגי תשאול שונים . התמקדנו בנושאים מרכזיים שזיהינו בטקסטים והתאפקנו שלא "לסחוט" אותם עד תום . הפעילויות בחוברת זו - מתייחסות לאופנויות השיח השונות - קריאה, כתיבה, דיבור והאזנה ( כולל שיחה וקריאה בקול ) . ברובן יש לפחות פעילות אחת של הבעה יצירתית שאיננה מילולית, כגון ציור, בניית דגם והצגה . הן מכוונות אל רמות ההבנה השונות : הבנת המשמעות הגלויה, הבנת המשמעות הסמויה, והרמה הגבוהה של הערכה ופרשנות . הן מיועדות להרכבי למידה שונים - תלמיד יחיד, זוגות, קבוצה ומליאה . ( הרכבים אלה מבוארים בהקדמה לתלמידים ומסומנים בחוברת באמצעות סמלונים ) . יש בחוברת פעילויות ברמות קושי שונות, ואין בהכרח הלימה בין רמת הקריאות של הטקסט לבין רמת הקושי של הפעילויות שבאות בעקבותיו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר