עמוד:29

29 אפשר להצביע על הזיקות שבין הגשם לפריחה ולשמחה, ובין יפי הפריחה להתרגשות ולשמחה . קראו את השיר בשלישית, והפעם הדגישו במיוחד את המשקל המלעילי המשרה אווירה של רוגע ושלווה . ספרו לילדים שבזכות המנגינה השקטה והרגועה ובזכות הצליל הרך של המילים אנשים רבים שרים את השיר לילדיהם כשיר ערש, אף שאין בו הורים או ילד . 3 . פעילויות בעקבות הקריאה קראו באוזני הילדים את הפעילויות, אפשרו להם לעשות פעילות לפני שאתם מקריאים את הבאה אחריה . בשלוש הפעילויות הראשונות הילדים מתבקשים להראות הבנה של תוכן ולבחור תשובות נכונות לשאלות פשוטות . ילדים מסוימים עלולים להתקשות בזכירת הפרטים בשיר בן ארבעת הבתים . כדי להקל עליהם, אפשר להשמיע לילדים לפני העבודה בפעילויות רק את שני הבתים הראשונים ( לא במקום הקראת השיר כולו אלא בנוסף ) , להנחות אותם לענות על שתי השאלות הראשונות, ורק אחר כך להקריא את שני הבתים האחרונים ולהנחותם לפעילות השלישית . כדי לעשות את הפעילות הרביעית הילדים מתבקשים לקרוא שלושה תארים - שַׁתְקָן, לָבָן, בַּיְשָׁן, ולבחור את התואר המתאים לפרח היקינתון לפי השיר . יתכן שחלק מהילדים לא נתקלו עדיין במילים האלה בכתב, אבל הידע האורייני שצברו מאפשר להם לקרוא את המילים הקצרות השגרתיות . כדאי להנחות את הילדים המתקשים - לבקשם לקרוא כל מילה, להשמיע אותה בקול ולחשוב על ההתאמה שלה לפרח, לפי השיר . בכל מקרה אין צורך להשתמש במונח "תואר" . מִי מִסְתַכֵּל בַּפְּרָחִים בְּכָל לַיְלָה ? הַקִיפוּ אֶת הַצִיוּר הַמַתְאִים . מָה מְבַקֶשֶׁת הַלְבָנָה מֵהָעֲנָנִים ? צַיְרוּ . לְפִי הַשִׁיר, מָה יִרְאֶה מִי שֶׁיֵצֵא אַחֲרֵי הַגֶשֶׁם אֶל הַגַן ? הַקִיפוּ אֶת הַצִיוּר הַמַתְאִים . לְפִי הַשִׁיר, אֵיזוֹ מִלָה מַתְאִימָה לַיָקִינְתוֹן ? הַקִיפוּ . בַּיְשָׁןלָבָןשַׁתְקָן 21

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר