עמוד:27

27 קומיקס - בעמוד זה התלמידים פוגשים שתי תת - סוגות : תחילה הם פוגשים קומיקס, שהוא תת - סוגה של סיפור, ובהמשך יפגשו רשימה, אחת מהצורות של טקסט מפעיל . כדי להבין את המתרחש בקומיקס יש להכיר את מוסכמותיו : שילוב של איורים ושל בועיות ( דיבור או מחשבה ) . שאלו : מה מתרחש בקומיקס ? היכן זה קורה ? איפה אימא הייתה קודם לכן ? כדי להשיב על השאלות, התלמידים "יקראו" את התמונות ואת בועיות הדיבור . מה אימא קנתה / לא קנתה ? - שאלות אלה בודקות את ההבנה של הקומיקס באמצעות סימון ברשימה . הצעות למשחקים א . רשימות - מתרגלים כתיבת רשימות . אפשר להשתמש בכרטיסים המצוירים . תלמיד או תלמידה יכתבו רשימה של 13 דברים מתוך הכרטיסים, ותלמיד או תלמידה אחרים יציגו את הכרטיסים המתאימים . ב . משפטים - כמו משחק הרשימות בסעיף הקודם, אך במקום להציג כרטיס, יש לומר משפט שהמילה משובצת בו . ג . כתיבת חידות - לתלמידים המסוגלים לכך אפשר להציע כתיבת חידות . כל תלמיד ייבחר שם של בעל חיים, של מאכל, של משחק, של אובייקט בסביבה או של חפץ בבית ויכתוב חידה . אפשר לחוד את החידה לשאר תלמידי הכיתה או ליצור "פינת חידות" לשימוש הלומדים . מדברים וכותבים - אפשר לנהל שיחה על קניות במכולת / בסופרמרקט / בשוק . היכן קונים אוכל ? למה צריך לקנות ? מה קונים ? מי קונה ? לשם מה כותבים רשימה ? איך כותבים אותה ? ( בדרך כלל, כותרת והמילים תחתיה ) . בעקבות השיחה אפשר לכתוב במחברת על הנושא קנייה במכולת . מָה אִמָא לֹא קָנְתָה ? כִּתְבוּ . מָה אִמָא קָנְתָה ? הַקִיפוּ בָּרְשִׁימָה . דְבַשׁ מַמְתַקִים חַלָה לַחְמָנִיָה נַקְנִיק רִבָּה מָה אִמָא קָנְתָה לְשַׁבָּת ? דְבַשׁ חָלָב אִמָא, לֹא קָנִית נַקְנִיק חַלָה ! מַמְתַקִים ? מִ ן נִי ם תִישִׂ שִׁי רִ קִ ץצִיףפִפִּיעִסִי 19

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר