עמוד:25

25 באותיות שנלמדו עִבדו תחילה על זיהוי חזותי - איך נראית האות כשמצורף לה חיריק ? בהמשך קראו את הצירוף הזה . קִ מָה שׁוֹמְעִים בַּמִלָה ? מִתְחוּ קַו כְּמוֹ בַּדֻגְמָה . לִילִי מִשִׁינִי מָה שׁוֹמְעִים בַּמִלָה ? הַקִיפוּ כְּמוֹ בַּדֻגְמָה . שָׁ שִׁי אָ אִי נָ נִי מַ מִלָ לִי קַ קִי מִ תִישִׂ שִׁי רִ קִ ץצִיףפִפִּיעִסִין נִי ם מִיאִ 17 מה שומעים במילה ? מתחו קו . אבחנה שמיעתית - בררו תחילה שהאיורים מובנים ושהמילים ידועות ( למשל : מניפה ) . התלמידים יקראו את הצלילים בריבועים, ולאחר מכן ימתחו קו אל האיור המתאים . המילים הן : קיפוד, אישה, לימון, מיטה, טלית, מניפה, צמיד, חיפושית . מה שומעים במילה ? - בדקו תחילה שהאיורים מובנים ושהמילים ידועות ( למשל : דחליל ) . לאחר מכן הנחו את התלמידים לביצוע המשימה - זיהוי צליל םָ או םִ בתחילת מילה או בתוכה, באותיות שונות שנלמדו . המילים הן : קלמר, שעון, חצאית, נמר, מיטה, דחליל . משחק : מקהלה מבולבלת - חלקו את הכיתה לקבוצות לפי מספר ההברות של המילה . אחד התלמידים יוצא מהכיתה . כתבו את ההברות על הלוח . למשל : קַל - מָר . קבוצה אחת קוראת : קַל , והקבוצה האחרת קוראת : מָר . כשהתלמיד או התלמידה נכנסים, תנו סימן, והתלמידים יבטאו את ההברות בו - זמנית . הנכנסים יצטרכו לשער את ההברות ואת המילה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר