עמוד:125

125 מָה בִּקֵשׁ הָאָב מִבָּנָיו לַעֲשׂוֹת בַּפַּעַם הַרִאשׁוֹנָה ? הַקִיפוּ אֶת הַצִיוּר הַמַתְאִים . מָה בִּקֵשׁ הָאָב מִבָּנָיו בַּפַּעַם הַשְׁנִיָה ? הַקִיפוּ אֶת הַצִיוּר הַמַתְאִים . אֵיזֶה צִיוּר מְתָאֵר אֶת הַבָּנִים בְּהַתְחָלַת הַסִפּוּר ? הַקִיפוּ . מָה רָצָה הָאָב לְלַמֵד אֶת בָּנָיו ? סַפְּרוּ . 117 יום" ( ודאו שהתלמידים מבינים את המילה "נכלמים" ) ועצרו את הקריאה . שאלו : מה לדעתכם קרה מאותו יום ? איך אתם חושבים שייגמר הסיפור ? אחרי הקריאה שוחחו עם התלמידים על המסר של הסיפור . התבוננו יחד עם התלמידים בפעילויות 3 - 1 : בפעילות הראשונה התלמידים מתבקשים להבחין באיור המייצג את האחים בתחילת הסיפור . בפעילות השנייה ובפעילות השלישית התלמידים מתבקשים להוכיח הבנה של מהלך הסיפור ולהצביע בכל פעם על האיור המייצג שלב בסיפור . בפעילות הרביעית התלמידים מתבקשים להביע את דעתם על עיקר הסיפור - למה הדגים האב לבניו את שבירת הענפים לחוד וביחד ? התלמידים אמורים להבין שהאב רצה להראות שכאשר כל אחד מהבנים לבדו - אין להם כוח ואפשר לנצח אותם, וכאשר הם פועלים יחד - יש להם כוח רב ואי אפשר לנצח אותם . הסבירו שהאב רצה להדגים לבניו כמה הם חלשים כשהם מפורדים וכל אחד מהם פועל לחוד, וכמה כוח יש להם כשהם פועלים יחד, כקבוצה אחת . שאלו : האם מלבד האחים גם אנחנו יכולים ללמוד משהו מהסיפור הזה ? כוונו את התלמידים לחשיבות של האחדות ושל השלום, ציינו כי במעמד הר סיני קיבלו בני ישראל את התורה רק כשהם היו מאוחדים "כאיש אחד בלב אחד" ( רש"י על שמות יט, ב ) . לסיום אפשר להכין הצגה . בחרו "אב", "שבעה בנים" ו"מספר" . הכינו ענפים כמספר האחים וחוט חזק לקשירה, והעלו הצגה קטנה בכיתה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר