עמוד:94

94 מיני רק כלבה - קריאת סיפור קריאת הטקסט ( דגם קריאת טקסט ארוך ) 1 . טרום קריאה - מספור שורות - כדי להקל על המתקשים כדאי למספר את השורות, אך יש להיזהר מהחלת הצעה זו באופן גורף על כל הטקסטים . אפשר לחלק את הקטע במקומות המתאימים לפי אירועים, תיאורים, דיבור ישיר, פסקות . מילים מוכרות - כתבו את המילים המוכרות על הלוח . אפשר גם לבקש מהתלמידים לזהות דמויות מוכרות בקטע . מילים חדשות - בנו את המילים החדשות על הלוח . כותרת - תלמידים ינסו לשער לפי הכותרת במה הקטע עוסק ( על מי / מה יסופר ) . 2 . קריאה דמומה - התלמידים יקראו את כל הקטע קריאה דמומה . 3 . קריאה בקול של המורה - בקטע ארוך רצוי לחלק את הקטע לפי תוכנו, ובסוף כל חלק לשאול שאלת הבנה אחת ( שאלה בעל - פה ) . 4 . קריאה בקול של תלמידים - התלמידים יקראו את הקטע בקול . 5 . לאחר הקריאה - אפשר לצייר את הטקסט או להמחיז אותו . אפשר לשאול שאלות רפלקציה - מה למדתי מהקטע ? מה לא ידעתי ואני יודע עכשיו ? מה צפיתי והתקיים / לא התקיים ? וכדומה . קומיקס - שאלו : מה מצחיק באיור ? אפשר להמחיז אותו . אפשר ליצור בדיחה אחרת הקשורה לתוכן . מִינִי רַק כַּלְבָּה תָמָר מִלְאָה מַיִם בַּקְעָרָה שֶׁל מִינִי . הִיא הִנִיחָה אֶת הַקְעָרָה עַל הָרִצְפָּה . מִינִי נִכְנְסָה הַבַּיְתָה בְּרִיצָה, דָרְכָה עַל הַקְעָרָה, וְהַקְעָרָה הִתְהַפְּכָה . תָמָר כָּעֲסָה עַל מִינִי וְאָמְרָה : שָׁפַכְתְ אֶת הַמַיִם עַל הָרִצְפָּה ! אִמָא אָמְרָה לְתָמָר : אֵין דָבָר ! מִינִי רַק כַּלְבָּה ! מִינִי לִקְקָה אֶת הַמַיִם וְנִקְתָה אֶת הָרִצְפָּה . תָמָר צָחֲקָה : הָרִצְפָּה מַמָשׁ מַבְרִיקָה ! גַם לָךְ יֵשׁ קְעָרָה ? לִיךכִכִּייִ טִ חִ זִיוִ הִדִיגִבִיבִּאִי 86

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר